به گزارش ایرنا، محدودیت تردد در معابر محدوده مرکزی شهر اصفهان روز یکشنبه با هدف مقابله با افزایش آلودگی هوا ، مدیریت تردد خودروها و جایگزین کردن طرح زوج و فرد به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه امروز این شورا گفت: هزینه ورود به مناطقی که این طرح در آنجا اجرا می شود برابر با 10 هزار تومان است.
نصیر ملت افزود :دریافت وجه از شهروندان برای اجرای این طرح به عنوان ابزاری بازدارنده برای ورود به این محدوه در نظر گرفته شده است.
وی گفت: برای ساکنان محدوده این طرح با تخفیف 80درصدی و برای شاغلان و کسبه محدوده با تخفیف20درصدی اعمال می شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی،حقوق و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: براساس آمار اعلام شده روزانه 2میلیون سفر درون شهری در اصفهان انجام می شود و نیاز است که برای توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی، طرح ها و برنامه هایی در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: علاوه بر طرح های بازدارنده، ساخت پارکینگ در نزدیکی ایستگاه های قطار شهری به توسعه فرهنگ ترافیکی کمک می کند.
ملت گفت: خودروهای امدادی، توانخواهان (معلولان) و جانبازان معاف از پرداخت جریمه بوده اما خودروهای دولتی برای ورود به این محدوده باید ورودی بپردازد.
اصفهان یکی از شهرهای آلوده کشور از نظر هواست و تردد روزانه بیش از 600 هزار دستگاه خودرو در خیابان های این کلانشهر یکی از دلایل اصلی بروز این معضل است.
در سال های اخیر طرح ترافیکی محدودیت تردد پلاک های زوج و فرد به منظور کاهش تردد خودروها در نقاط مرکزی شهر اصفهان اجرا شد.
هم اکنون شهر اصفهان دارای بیش از 2 میلیون و 300 هزار جمعیت است.
/ 7153/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.