به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه اراک، افزود: برنامه تحول نظام سلامت به عنوان دستاوردی مهم در کشور اجرایی شده و اکنون باید با همراهی خیران و مردم دامنه خدمات آن گسترده تر شود.
وی توضیح داد: بیماران خاص و سخت درمان در زمره گروه هایی هستند که علاوه بر هزینه های درمانی سنگین مراحل و تجهیزات تخصصی درمانی را نیز نیاز دارند و با توجه به اینکه استان مرکزی به عنوان قطب درمان سرطان فعالیت دارد، می طلبد که خیران در تقویت زیرساخت های درمانی همراهی تنگاتنگی با حوزه سلامت داشته باشند.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در آستانه سال جدید تکمیل و راه اندازی شده، گفت: سال ها بود که بیماران سرطانی به دلیل کمبود تخت در این بیمارستان پشت نوبت بودند و راه اندازی این امکانات مشکل بزرگی را از بیماران حل کرد.
وی توضیح داد: مطالعات علمی در زمینه منشاء بروز انواع سرطان ها در استان مرکزی ضروری است و انتظار می رود که در این راستا گام های علمی و اثربخش انجام شود.
امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: مسئولان حوزه سلامت در استان مرکزی باید در اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ الگوی زیست سالم در این استان تلاش بیشتری داشته باشند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه اراک گفت: اشاعه فرهنگ علوی و فاطمی در جامعه تکلیف همگان است و باید ابعاد شخصیتی و فکری بزرگان دینی بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.
وی با اشاره به نزدیک بودن سال نو گفت: عملکردها در حوزه های مختلف باید به دقت واکاوی و نقاط قوت و ضعف روشن شود و در سال آینده با نیروی مضاعفی امور پیگیری شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: ایام نوروز باید ایام احسان و نیکوکاری باشد و خیران باید همه تلاش خود را در این ایام برای کمک به ایتام و نیازمندان به کار گیرند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: سال 97 تقارن با ماه رجب دارد و این ماه از بزرگترین ایام است که انجام اعمال آن از ثواب ویژه برخوردار است.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.