مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز تشدید می‌شود.

به گزارش ایلنا، صادق صالحی گفت: همزمان با ایام نوروز و با توجه به افزایش تقاضا برای تأمین فرآورده‌های خام دامی و نیز ورود میهمانان و مسافران نوروزی ، طرح نظارت بهداشتی بر مراکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با ساماندهی 12 اکیپ ثابت و سیار در قالب 25 پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی بهداشتی از 26 اسفند تا 15 فروردین سال آینده اجراء می شود.

وی افزود:  با توجه به حساسیت وظایف دامپزشکی در جهت ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و تأمین فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی این اداره کل با تعامل و همکاری سایر دستگاههای اجرائی استان  از جمله ائمه جمعه و جماعات ، استانداری ، فرمانداری‌ها ، شهرداری‌ها ، جهاد کشاورزی ، دانشگاه علوم پزشکی و ... تمهیداتی را برای این مهم در نظر گرفته است.

صالحی با اشاره به آماده‌باش اداره کل دامپزشکی استان و بازرسی بهداشتی از همه مراکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده‌های دامی افزود:  ستادهای استانی و شهرستانی با بهره گیری از کلیه امکانات و تجهیزات در اداره کل و شهرستانها تشکیل شده است.

این مقام مسئول در دامپزشکی با بیان اینکه در این ایام میزان تقاضا برای تأمین فرآورده های خام دامی و گوشت قرمز و سفید افزایش می یابد از عموم مردم خواست فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی و از مراکز معتبر و مورد تائید دامپزشکی تهیه نموده و به هنگام خرید حتماً به تاریخ تولید ، انقضاء ، مهر بهداشتی دامپزشکی و لیبلی که بدین منظور روی لاشه های دامی استحصالی از کشتارگاهها الصاق می شود دقت لازم و کافی داشته باشند..

وی همچنین از ضبط و معدوم سازی نزدیک به 119 تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم ،غیربهداشتی و تاریخ منقضی در این مدت خبر داد.

به گفته وی کشتارگاه‌های دام و طیور ، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی ، کارگاههای فرآوری و بسته بندی ، خودروهای ویژه حمل این فرآورده ها ، فروشگاهها و مراکز عرضه اعم از قصابیها ، مرغ فروشیهاو ماهی فروشیها ، رستورانها ، کترینگ ها  از جمله مراکزی هستند که در این ایام تحت کنترل و نظارت بهداشتی خواهند بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.