به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در دیدار با سرپرست و کارکنان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی در اراک، افزود: این استان به دلیل واقع شدن در مسیر کریدور تردد جاده ای شرق به غرب و شمال به جنوب کشور یکی از مجاری ارتباط زمینی پرترافیک کشور است و تقویت امکانات درمانی و استقرار امکانات امداد هوایی برای کمک رسانی به مصدومان بدحال احتمالی جاده ها از ضرورت ها در این خطه است.
وی، برنامه تحول نظام سلامت را از موفقیت های نظام اسلامی در سال های اخیر دانست و گفت: مسئولان باید توسعه این راهبرد مترفی را با اصلاح نواقص آن تداوم بخشند و سطح خدمات دهی به مردم را در حوزه سلامت کیفی تر کنند.
امام جمعه اراک بیان کرد: زیرساخت های استاندارد و با کیفیت درمانی سرمایه ماندگار و عام المنفعه استان محسوب می شود و بخش عمرانی سلامت باید به صورت ویژه و کاربردی طراحی شود تا ظرفیت پاسخگویی به نیازهای مردم را داشته باشد.
وی اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت خیران سلامت نیز به عنوان یک کارویژه کلیدی می تواند نقش مهمی در تکمیل و تجهیز اماکن پزشکی داشته باشد که باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار بگیرد.
امام جمعه اراک تدوین برنامه های کابردی در راستای نهضت پیشگیری از بیماری ها و اصلاح الگوی زیستی و تغذیه ای آحاد جامعه و توزیع عادلانه منابع را از دیگر تکالیف مهم حوزه سلامت در استان مرکزی عنوان کرد.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی نیز گفت: تسریع در تامین زیرساخت های امداد هوایی در این استان از مهمترین نیازهای حوزه سلامت است.
دکتر پریا بهرامی افزود: استان مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی حوادث جاده ای زیادی دارد که به همین دلیل استقرار سامانه امداد هوایی برای کمک به مصدومان احتمالی از موضوعات حیاتی است.
وی ادامه داد: درپی ارزیابی امسال وزارت بهداشت و درمان هفت بالگرد در ناوگان امداد هوایی کشور اختصاص یافته که یکی از آن ها متعلق به استان مرکزی است و برای جذب این امکان ارزشمند باید باند فرود بالگرد مهیا باشد.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی تاکید کرد: برای دریافت این بالگرد باید تا پایان امسال زیرساخت های اصلی فراهم و به وزارت بهداشت و درمان گزارش شود.
در استان مرکزی 10 بیمارستان فعال با یکهزار و 945 تخت مصوب و یکهزار و 750 تخت فعال و 85 بخش درمانی وجود دارد.
16 واحد بیمارستانی استان مرکزی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و 2 بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.