جواد مهندس روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 14 روستای گازرسانی شده در این ایام شامل سیلجرد، باغ شادی، چرمک، دینارآباد، یولاق، قلعک، اکبرآباد، نیوشت، یکه باغ، چنار، طرخوران، جعفریه، صیدآباد و سرآسیاب با اعتباری بالغ بر 53 میلیارد و 52 میلیون ریال در بخش مرکزی ساوه به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها 91 هزار و 63 متر شبکه و خط تغذیه گاز از نوع پلی اتیلن و فولادی اجرا و 2 عدد ایستگاه تقلیل فشار تی بی اس نصب شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: یک هزار خانوار با گاز رسانی به این روستاها از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند و با جایگزینی این سوخت پاک به جای سایر سوخت ها سالانه 2 میلیون لیتر در مصرف فرآورده های نفتی در این روستاها صرفه جویی اقتصادی می شود.
مهندس ادامه داد: در دهه فجر امسال همچنین روستای طریزآباد شهرستان تفرش، با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد و 364 میلیون ریال از محل منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی به بهره برداری رسید.
وی خاطر نشان کرد: برای گازرسانی به این روستا هفت هزار و 700 متر شبکه و خط تغذیه گاز از نوع پلی اتیلن و فولادی اجرا و یک عدد ایستگاه تقلیل فشار تی بی اس به ظرفیت 2 هزار و 500 مترمکعبی نصب شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی افزود: با گازرسانی به روستای طریز آباد شهرستان تفرش بیش از 40 خانوار ساکن این روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند و با جایگزینی این سوخت پاک به جای دیگر سوخت ها سالانه 80 هزار لیتر در مصرف فرآورده های نفتی صرفه جویی اقتصادی می شود.
مهندس گفت: عملیات گازرسانی به چهار روستای مرق، مرقکان، وسیاله و لاله کان در شهرستان های ساوه و زرندیه نیز در دهه فجر امسال کلید خورد و این طرح ها با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 330 میلیون ریال از محل منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی انجام می شود.
وی ادامه داد: 25 هزار متر شبکه گاز از نوع پلی اتیلن برای گازرسانی به این روستاها انجام می شود و با بهره برداری از آن ها 305 خانوار نزدیک از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.
استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی ایران از شمال به استان های تهران، البرز و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان های لرستان و اصفهان و از شرق به استان های تهران، قم و اصفهان محدود است.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 530 کیلومتر مربع حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، این استان دارای 12 شهرستان، 23 بخش، 32 شهر، 66 دهستان، یک هزار و 394 آبادی دارای سکنه و 46 آبادی خالی از سکنه است.
32 شهرک و ناحیه صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالت می کنند.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که 2 هزار واحد آن، در زمره صنایع کوچک و متوسط قرار دارند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.