در این آیین حاضرانبا نثار شاخه های گل و عطر افشانی حجره طلبگی امام راحل، نسبت به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این آیین گفت: آرمان های امام راحل سرمایه اصلی نظام اسلامی است و تا زمانی که مردم و مسئولان نسبت به این آرمان ها و همچنین منویات رهبر معظم انقلاب پایبند باشند هیچ قدرتی بر ملت ایران مستولی نمی شود.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: حفظ آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی باید سرلوحه آحاد جامعه باشد و هیچ کس حق ندارند با دروغ پراکنی ارزش های ناب نظام اسلامی را زیر سوال ببرند.
وی اضافه کرد: دولت و مجلس باید برای واگذاری مسئولیت های مختلف در بدنه نظام اسلامی، اصل شایسته سالاری را در دستور کار قرار دهند و در روند واگذاری مسئولیت ها از بازی های سیاسی و حزبی خودداری کنند چرا که این مهم خیانت به خون شهدا است.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: مسئولان و دولتمردان باید موازین قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) را در دستگاه های اجرایی و بدنه نظام جاری کرده و عملکرد مدیران را مورد ارزیابی قرار دهند و با کسانی که بر خلاف ارزش های ناب اسلامی و انقلابی ملت ایران حرکت می کنند با جدیت برخورد کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اخلاص و کار برای جلب رضایت خداوند را از مهمترین ویژگی های امام راحل دانست و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی منزل مسکونی شخصی خود را وقف دفتر نماینده ولی فقیه در قم کرد و زمین های وارثی خمین را نیز به فقرا بخشیدند و این رفتار حسنه و ساده زیستی باید الگوی آحاد جامعه باشد.
وی بیان کرد: با وجود موفقیت های چشمگیر و عملکرد ارزشمند نظام اسلامی در 40 سال گذشته، مشکلات و تنگناهایی نیز وجود دارد که مسئولان و دولتمردان باید نسبت به رفع این مشکلات بیش از پیش تلاش کنند.
رئیس حوزه های علمیه استان مرکزی نیز در این آیین گفت: ایران اسلامی به برکت وجود وحدت و یکپارچگی ملی و رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری قدرت مطلق منطقه محسوب می شود.
حجت الاسلام و المسلمین کاظم سپاسی افزود: جایگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، رفیع و بلند است و باید از همه فرصت ها برای تبیین اندیشه های امام راحل (ره) استفاده کرد و تفکر والای معمار کبیر انقلاب اسلامی را ترویج داد.
حجره امام راحل در جبهه شرقی ساختمان مدرسه سپهداری اراک ( مدرسه علمیه) واقع شده و توسط میراث فرهنگی به ثبت آثار ملی رسیده است.
مدرسه سپهداری یکی از کانون های پرورش علوم دینی است که در دوره قاجاریه و به دستور سپهدار اعظم اراک ساخته شده است.
گلباران بیت تاریخی امام راحل در شهرستان خمین، به صدا درآمدن ناقوس کلیسای مسروپ ارامنه اراک و به صدا درآمدن سوت قطار در این شهر از دیگر برنامه های ستاد برگزاری برنامه های دهه مبارک فجر استان مرکزی در دوازدهم بهمن ماه بود.
3017/6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.