سید ابوالفضل نصرالهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح های مطالعاتی و اجرایی آبخیزداری دلیجان از سال 65 کلید خورده و تاکنون 23 هزار و 775 هکتار عملیات آبخیزداری اجرا وطرح مطالعاتی در سطح 23 هزار و 97 هکتار انجام شده است.
وی اظهارکرد: با اجرای عملیات آبخیزداری ضمن کنترل فرسایش خاک و رسوب، هشت میلیون و 885 هزار متر مکعب از روان آبهای سطحی در دلیجان کنترل شده است.
نصرالهی، اعتبار هزینه شده برای اجرای عملیات آبخیزداری را 73 میلیارد و 590 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، ملی، خشکسالی و حوادث بیان کرد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان گفت: عملیات اجرایی طرح آبخیزداری در حوزه آبخیز مشهد اردهال دلیجان نیز در حال اجرا است.
نصرالهی بیان کرد: حجم عملیات پیش بینی شده این طرح 700 متر مکعب عملیات گابیون بندی و خاکی است که با اعتبار یک میلیارد و 610 میلیون ریال از محل عتبارات ملی اجرا می شود.
وی اظهار کرد: با اجرای این عملیات حجم وسیعی از روان آب بهاره که موجب فرسایش خاک و ایجاد سیل در منطقه می شود مهار شده و آب های زیرزمینی نیز تغذیه می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری دلیجان، هدف از اجرای این طرح را در حوزه آبخیز مشهد اردهال کنترل فرسایش خاک و رسوب، کنترل و مهار سیل بیان کرد.
نصرالهی تصریح کرد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری می‌توان با کنترل، مهار و بهره‌وری از سیلاب‌ها اثر پدیده‌هایی نظیر خشکسالی را به شدت کاهش و از خسارات سیلاب نیز جلوگیری کرد.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی 50 هزار نفر جمعت و دارای 220 هزار هکتار عرصه های طبیعی است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.