به گزارش ایرنا، خلیل نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 17 موکب در خاک عراق و چهار موکب نیز در شهرستان زرندیه، روستای خیراباد و رباط میل از بخش مرکزی اراک و شهر جدید مهاجران مستقر می شوند.
وی توضیح داد: فعالیت موکب های استان مرکزی از 15 ماه صفر آغاز می شود و تا 2 روز بعد از اربعین ادامه دارد و شماری از موکب های استان نیز تا 28 ماه صفر به زائران خدمات رسانی می کنند.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: موکب های استان مرکزی ظرفیت پذیرایی از 60 هزار نفر وعده را از زائران حرم حسینی دارند در صورتی که سال گذشته 50 هزار نفر وعده ظرفیت موکب های استان بود.
وی با بیان اینکه هزینه استقرار و پذیرایی از زائران حرم حسینی(ع) از کمک های مردمی تامین می شود، افزود: بیشترین کالای مورد نیاز ستاد اربعین استان پتو است و شهروندانی که تمایل به کمک در این زمینه را دارند می توانند هدایای خود را به مساجد شاخص شهرهای خود تحویل دهند.
نجفی اظهار کرد: ستاد اربعین استان مرکزی در قالب کمیته های سیاسی و کنسولی، بهداشت و درمان، حمل و نقل و سوخت، امنیتی و نظامی، اسکان، مشارکت های مردمی و تغذیه، کمیته فرهنگی و آموزش، اطلاعاتی، زیرساخت و امداد و نجات به زائران خدمات رسانی می کنند.
سال گذشته بیش از 50 هزار نفر از استان مرکزی در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) شرکت کردند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.