امیر محمد نجاتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعتبارات طرح هادی در سرفصل های متنوعی در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شده و هدف از اجرای طرح هادی بهره مند شدن روستاها از امور زیربنایی و مزایای این برنامه ها است.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان کمیجان تصریح کرد: از مجموع 39 روستای بالای 20 خانوار شهرستان کمیجان امسال باید 27 روستا با جمعیت بالغ بر 16 هزار و 377 نفر جمعیت از مزایای اجرای طرح هادی بهره مند شوند.
نجاتی، ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی، رفاهی، هدایت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستائیان را از دیگر اهداف تهیه و اجرای طرح هادی در سطح شهرستان برشمرد.
نجاتی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 66 متقاضی تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در کمیجان به بانک های عامل معرفی شدند که در این شاخص پارسال 150 فقره پرونده تسهیلات بهسازی مسکن در بانک های عامل منجر به انعقاد قرارداد شد.
وی ادامه داد: سه میلیارد و 216 میلیون ریال اعتبار طرح هادی پارسال برای اجرای طرح های هادی روستایی صرف شده است.
وی عنوان کرد: ساخت 6 واحد مسکن معلولان برای خانواده های 2 معلول به بالا، پرداخت 150 فقره تسهیلات مسکن روستایی در سطح کمیجان و ساخت 2 واحد مسکن معلولان در میلاجرد از جمله اقدامات انجام شده توسط این اداره در سال 95 بوده که در سال جاری نیز به طور جدی این ماموریت ها پیگیری می شود.
وی گفت: پایین بودن سهم تخصیص اعتبارات مصوب اجرای طرح هادی از مشکلات اساسی در کمیجان است که باید با همکاری و مساعدت مسئولان حل شود.
کمیجان از شهرستان های 12گانه استان مرکزی است که دارای 36هزار و 441 نفرجمعیت در قالب 11 هزار و 339 خانوار است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.