عبدالرضا خلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شاخص میانگین برخوردار از خدمات و جمع آوری فاضلاب در سطح کشور 42 درصد است.
وی اظهار کرد: طرح جمع آوری فاضلاب در استان مرکزی از سال 1373 کلید خورده و تاکنون یک هزار و 734 کیلومتر طول شبکه جمع آوری فاضلاب با پیشرفت فیزیکی 78 درصد اجرا شده است.
وی تصریح کرد: 65 درصد از جمعیت شهری استان مرکزی زیرپوشش خدمات جمع آوری فاضلاب قرار دارند وبا تکمیل و بهره برداری طرح های نیمه تمام سال جاری این شاخص به 70 درصد افزایش می یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای شبکه فاضلاب و ساخت 10 تصفیه خانه در این استان هزینه شده است.
خلیلی افزود: اراک در بین 11 کلانشهر دیگر با 96 درصد اجرای طول خطوط شبکه فاضلاب در جایگاه برتر قرار دارد.
وی گفت: از 998 کیلومتر خطوط جمع آوری و انتقال فاضلاب در اراک تاکنون 962 کیلومتر اجرا شده که با تحقق برنامه های امسال پیش بینی می شود تا پایان سال 36 کیلومتر از طول شبکه باقی بماند.
وی، پیشرفت فیزیکی طول شبکه گذاری فاضلاب در تفرش را 94 درصد، خمین 87 درصد، شازند و آستانه 43 درصد، آشتیان 58 درصد، دلیجان 99 درصد، محلات 89 درصد، مهاجران 98 درصد و ساوه 25 درصد عنوان کرد.
خلیلی افزود: اجرای نهایی شبکه فاضلاب در شهرستان ساوه در برنامه سال جاری شرکت آب فاضلاب استان مرکزی قراردارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: اجرای طرح فاضلاب شهرهای کمیجان، مامونیه و زاویه در این استان براساس برنامه زمان بندی به زودی آغاز می شود.
707 هزار و 709 مشترک در استان مرکزی از خدمات آب و فاضلاب بهره مند هستند.
6991/6013/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.