منصور کشاورزیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به طور متوسط 50 درصد از آب تولیدی مناطق روستایی را به دلیل عمر بالای 40 سال شبکه انتقال و توزیع نمی توان اندازه گیری کرد.
وی با اشاره به این که شرکت آب و فاضلاب روستایی از سال 84، با دستور وزارت نیرو تاسیس شد بیان داشت: تا کنون لوله گذاری و نوسازی و اقدامات موثری متناسب با بودجه انجام شده است و برای تکمیل و نوسازی شبکه فرسوده نیاز به یک برنامه هفت ساله و بودجه مناسب دارد.
کشاورزیان با اشاره به این که از هر 100 واحد آب تولیدی برای مناطق روستایی استان سمنان 50 درصد اندازه و قیمت گذاری می شود، خاطرنشان کرد: عواملی مانند انشعاب‌های غیرمجاز، فرسودگی و عمر بالای تاسیسات شبکه توزیع منجر به هدررفت آب آشامیدنی می شود.
وی تصریح کرد: در سال 95 از محل صندوق توسعه ملی با تامین اعتبار و اجرای طرح های مختلف، شاخص بهره مندی آب روستایی سمنان با بهسازی مخازن هوایی و بهبود خطوط شبکه انتقال، از 58 درصد به 64 درصد افزایش یافت.
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با تاکید بر بومی سازی فناوری آب شیرین کن ها خاطرنشان کرد: نگاه سیاسی از طرح انتقال آب به استان سمنان برداشته شود و باید آن را به دست کارشناسان سپرد.
در سال 92 بیش از 52 هزار مشترک آب روستایی در استان سمنان که که به 59 هزار افزایش یافت، 284 روستاهای استان سمنان با استفاده از 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی‌منش ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.