دکتر« مجتبی دیده‌دار»روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اتاق‌های این مرکز مجهز به تخت شده است و بیماران بهبود یافته نسبی از کووید ۱۹ می‌توانند دوران نقاهت خود را در این مرکز سپری کنند.
وی ادامه داد: کارشناسان و مراقبان سلامت دوران پس از بهبودی بیماران مستقر در اردوگاه امام خمینی(ره) را کنترل می‌کنند و این مرکز هر روز ضدعفونی می‌شود.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: تمام بخش‌های بیمارستان امام خمینی(ره)  زادگاه امام راحل به جز بخش‌های زایشگاه، اطفال و زنان به بستری و درمان بیماران مشکوک به کرونا و مبتلایان قطعی به این بیماری اختصاص پیدا کرده است.
دیده‌دار تاکید کرد: شهروندان با پرهیز از نگرانی درباره کرونا فقط توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از ابتلا به این  بیماری در امان باشند.
وی، بهترین راهکار مقابله با ویروس کرونا را پیشگیری بیان کرد و افزود: شکست کامل بیماری کرونا با همکاری مردم و ماندن در منزل تحقق پیدا می کند و خانواده ها فقط برای کارهای ضروری و خرید مواد غذایی از منزل خارج شوند.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: تاکنون ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در خمین بهبود یافتند و از بیمارستان مرخص شدند.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با علائمی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.