«مجتبی دیده‌دار» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از یک هفته قبل در ورودی خمین از سمت محلات و سه روز قبل از گذرگاه تردد سمت گلپایگان تب سنجی و سلامت خودروهایی که قصد ورود به شهر داشتند از سوی نیروهای هلال احمر  تب‌سنجی و کنترل سلامت شده‌اند.
وی ادامه داد:  تمامی مسافرانی که از طریق  این ۲ ورودی در خمین تردد داشته‌اند از آنان شماره تماس و آدرس محل اقامتشان در خمین گرفته شده و  در طول ماندگاری از سوی مراقبان سلامت کنترل می‌شوند و افرادی که علایم بیماری کرونا را داشته باشند تحت کنترل دانشکده علوم پزشکی خمین قرار می‌گیرند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به غربالگری سلامت افراد در ورودی شهر اراک اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود ایستگاه‌ های کنترل سلامت افراد در ورودی خمین از سمت اراک و الیگودرز در روزهای آینده راه‌اندازی شود.

دیده‌دار با اشاره به برگزاری روزانه نشست شورای پدافند زیستی در این شهرستان به‌منظور مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: با توجه به روزهای پایانی سال از شهروندان خمین در خواست می‌شود با پیوستن به پویش «نه به خروج از منزل» در محل زندگی خود بمانند و فقط برای خریدهای ضروری به صورت محدود  از منزل خارج شوند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: فروشندگان و اصناف خمین با رعایت بهداشت فردی نظیر پوشیدن دستکش و ضدعفونی محل کسب مسئولان شهرستان را در مهار کرونا یاری کنند.

دیده‌دار تاکید کرد: شهروندان با پرهیز از نگرانی درباره کرونا فقط توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از ابتلا به این  بیماری در امان باشند.
وی، بهترین راهکار مقابله با ویروس کرونا را پیشگیری بیان کرد و افزود: شهروندان به شایعات بی‌اساس در فضای مجازی درباره بیماری کرونا ویروس توجه نکنند و اطلاعات لازم در این زمینه را از منابع معتبر و رسمی دریافت کنند.

کرونا، ویروس شایعی است که با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.