حمید شکری سه شنبه شب در دیدار با سازمان های مردم نهاد شهرستان مراغه اظهار داشت: کارهای فرهنگی و اطلاع رسانی از جمله اقداماتی است که سازمان های مردم نهاد می توانند در پیشگیری از کرونا، در آن نقش مثبتی ایفا کنند.
وی گفت: در حال حاضر از حالت نوسانی در بیماری کرونا خارج شده و در حالت نرمال قرار داریم که در صورت بحران در امداد رسانی و دیگر موارد نیازمند حضور سازمان های مردم نهاد هستیم.
شکری افزود: در حال حاضر صیانت از کادر درمانی شهرستان که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند ضروری است و در این میان سازمان های مردم نهاد به عنوان رابط بین مردم و مسوولان می توانند در امداد رسانی به کادر درمانی، نقش خود را ایفا کنند.
وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر در تامین اقلام مورد نیاز کادر درمانی مشکلی نداریم اما در هفته های آینده با توجه به شرایط موجود نگران کمبود در این بخش هستیم که همراهی مردم به خصوص سازمان های مردم نهاد را می طلبد.
وی گفت: در حال حاضر روزانه یک هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده در شهر با قیمت مصوب توزیع می شود که در تلاشیم در این خصوص نیاز شهرستان را به طور کامل تامین کنیم.
وی به ترخیص بیمارانی که شرایط آن ها رو به بهبود است اشاره کرد و گفت: کنترل بیماران ترخیص شده و خانواده های آن ها با بسیج مردمی و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد امکان پذیر است و دانشکده علوم پزشکی مراغه به تنهایی نمی تواند پاسخگو باشد.
وی به تولید محتوا در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد در خصوص تولید محتوا در راستای آگاه سازی مردم در پیشگیری از کرونا ویروس ورود کنند.
به گزارش ایرنا، کرونا، ویروسی شایع است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کرونای جدید نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس سردرد  و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.