احمد موقری روز سه شنبه در جلسه پیگیری مسائل مرتبط با بیماری کرونا در فضای مجازی با اشاره به نقش و جایگاه موثر فضای مجازی در هدایت افکار عمومی و ایجاد جو اعتماد نسبت به مسئولین، افزود: کنترل و نشر محتوای مثبت در خصوص بیماری کرونا در فضای مجازی بسیار ضروری است.

وی از برخورد شدید و قاطع دادگستری آذربایجان شرقی با نشر دهندگان مطالب کذب و شایعات بی اساس بر هم زننده سلامت روانی جامعه در فضای مجازی خبر داد.

موقری توجه و دقت آحاد مردم به صحت و سقم اخبار منتشر شده در رسانه ها و فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی و نیز عدم بازنشر شایعات در خصوص بیماری کرونا در فضای مجازی و حقیقی تاکید کرد.

وی از زحمات دستگاه ها و دست اندرکاران حوزه مقابله با ویروس کرونا به ویژه دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان در راستای پیشگیری از انتشار و شیوع بیماری و درمان بیماران مبتلا قدردانی و اضافه کرد: فضای مجازی بزرگترین مرجع مراجعات مردم است که باید انتشار اخبار در این حوزه به دقت رصد شود.

موقری به فعالیت عده ای فرصت طلب و سودجو در این فضا با هدف ناامن سازی محیط روانی جامعه و ایجاد بی اعتمادی نسبت به دولت و مراکز درمانی اشاره و بر  توجه و دقت بیشتر مردم به صحت اخبار منتشره و عدم بازنشر شایعات در فضای مجازی و حقیقی تاکید کرد.

وی بر توزیع دقیق اقلام بهداشتی مورد نیاز آحاد مردم برای مقابله با ویروس کرونا و نظارت بیشتر بر روند توزیع این اقلام توسط دستگاه های مسئول تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست اقدامات لازم برای تهیه محتوا در فضای مجازی با مدنظر قراردادن عوارض شیوع بیماری از جمله شناخت، آموزش و اقدامات به عمل آمده در این رابطه، پیگیری های لازم توسط معاونت اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی به عنوان متولی استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد در راستای اقدامات به عمل آمده برای جلب همکاری سمن ها در قالب آموزش و ارایه محتوای موردنیاز برای رسانه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.