دکتر غلامرضا زمانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم مطابق دستور معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در سطح کشور صورت گرفته است.
وی ادامه داد: جراحی‌های دستگاه گوارش، شکم، نسج کل بدن جز جراحی‌های عمومی محسوب می‌شود که زیر شاخه‌های جراحی‌های عمومی رشته‌های مختلف مانند قلب و عروق، قفسه سینه، جراحی‌های سرطان و پلاستیک را نیز شامل می‌شود.
دبیر جامعه جراحان ایران شاخه خراسان گفت: در حال حاضر فقط عملهای اورژانسی مانند جراحی سرطان و یا آپاندیس انجام می ‌شود و سایر جراحی‌ها لغو شده است و جراحان از طریق فضای مجازی بیماران خود را مشاوره پزشکی می‌دهند تا حداقل رفت و آمد به مراکز درمانی و اجتماع را داشته باشند.
دکتر زمانی افزود: اکنون کشورمان با بزرگترین بحران سلامتی در ۱۰۰ سال اخیر رو به روست و در حال حاضر تمام کشور درگیر کروناست لذا از مردم تقاضا داریم از سفرهای غیر ضروری و حضور در تجمعات خودداری کنند.
وی اضافه کرد: توصیه جامعه جراحان به مردم در این شرایط عدم تردد در مراکز درمانی برای اقدامات غیر ضروری، ماندن در منزل، مراقبت فردی و جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی است.

بر طبق تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون پنج هزار و ۸۲۳ نفر به ویروس کرونا در سطح کشور مبتلا شده‌اند که ۱۴۵ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

در خراسان رضوی نیز بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت با ثبت ۳۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا تعداد مبتلایان به این بیماری تا روز شنبه ۱۷ اسفند ۹۸ به ۱۳۵ نفر افزایش یافت.

از ۳۰ بهمن ماه تا امروز  بیش از هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که ۶۳۵ نفر از این تعداد بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.
طی این مدت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۷۹۲ بیمار حاد تنفسی بیشترین میزان بستری را داشته است و بقیه مربوط به سایر دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در خراسان رضوی هستند.
تاکنون ۱۸۸ نفر از مبتلایان به عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستان های مشهد مرخص شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.