علی خلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پویش که از بعدازظهر دوشنبه به صورت رسمی راه اندازی شد با هدف کسب رضایت موجران در خصوص عدم دریافت اخذ اجاره بها از باشگاهداران، شکل گرفته و امیدواریم این روزها که کشور با مشکل شیوع بیماری کرونا مواجه است، کارگشا باشد.

وی اظهار داشت: صاحبان باشگاه‌های ورزشی بخش خصوصی تا فرو نشستن مشکل بیماری کرونا و عادی شدن شرایط لازم است رعایت حال مستاجران (باشگاهداران) را که منبع درآمدی دیگری ندارند داشته باشند و به حتم این اقدام خداپسندانه و انساندوستانه موجران به هیچ وجه فراموش نخواهد شد.

خلیلی با بیان اینکه همه باید دست در دست یکدیگر در حد وسع و توان به مقابله با این بیماری برخیزیم، تصریح کرد: برای رفع مشکل اجاره بهای باشگاهداران بخش خصوصی، شخصا با برخی از صاحبان سالن های ورزشی به صورت تلفنی گفت و گو کردم که این کار نتیجه بخش نیز بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه همه مردم نشان داده‌اند که در روزهای سخت، کنار  همدیگر هستند، اظهار داشت: اثرات راه اندازی پویش بخشودگی اجاره بهای اماکن ورزشی خصوصی، طی روزهای آتی اثرات مثبت خود را نشان خواهد داد.   

خلیلی با بیان اینکه انتظار می رود صاحبان اماکن ورزشی خصوصی برای پیشگیری و مقابله با این بیماری مهلک، از سیاست بخشودگی این اداره کل تبعیت کنند، یادآور شد: اجاره اماکن ورزشی دولتی زنجان که به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل شده‌اند، شامل این بخشودگی شده است.

وی تصریح کرد: برابر مصوبه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان زنجان، هرگونه فعالیت ورزشی گروهی و تجمعی و برگزاری رقابت‌ها در سطح این استان، لغو شده و این دستورالعمل ابلاغی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برای تمام ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی فعال در عرصه ورزش، لازم الاجرا است.

خلیلی اظهار داشت: این اداره کل با اینکه با مستاجران اماکن ورزشی دولتی قرارداد یک‌ساله بسته، اما به منظور جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر و حمایت از آنان، اقدام به بخشودگی اجاره بها تا عادی شدن شرایط حاکم، کرده است.    

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۰۱ مکان ورزشی دولتی در اختیار مستاجران بوده و اجاره ماهانه آنها بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: از موجران سایر صنوف نیز که مستاجران آنها در این ایام به خاطر ترس از شیوع بیماری کرونا در جامعه نسبت به تعطیلی واحدهای صنفی خود اقدام کرده اند انتظار می رود از اخذ اجاره بها خودداری کنند تا ایران و ملت ایران در پیشگیری و مقابله با این بیماری، موفق شود. 

از پنجم اسفند ماه، فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی برای حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده ها، تا اطلاع ثانوی ممنوع است و باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، تاکنون موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا در این استان ۶۸ نفر اعلام شده که از این تعداد ۶ نفر جان باختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.