«مصطفی آمره» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: روند فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی مستعد دانش بنیان استان پس از شناسایی شناسایی اولیه بر اساس شاخص های ملی مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت برخورداری از حداکثر ویژگی های تعیین شده به عنوان شرکت های دانش بنیان ثبت می شوند.
وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری، سوابق مستند علمی و فناوری و فعالیت های علمی و پژوهشی مهمترین شاخص های ملی در انتخاب واحدهای صنعتی دانش بنیان است.
مدیرعامل شرکت شهرک های استان مرکزی اظهار داشت: تسهیلات ارزان قیمت، واگذاری زمین به قیمت پایین، معافیت های مالیاتی و خدمات رسانی ویژه از مهمترین مزایای تبدیل شدن کارخانه های صنعتی به شرکت های دانش بنیان است.
آمره بیان کرد:تاکنون 70 شرکت دانش بنیان در استان مرکزی به ثبت رسیده است که 20 واحد در شهرک های صنعتی و بقیه به صورت آزاد و یا زیر نظر پارک علم و فناوری استان فعالیت می کنند.
وی افزود: هشت خوشه کسب و کار تاکنون در این استان شناسایی شده که فرآیند توسعه در سه خوشه صنعتی انجام گرفته و یک طرح توسعه خوشه نیز در دست اجرا است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی افزود: سه خوشه صنایع ریلی اراک، عایق رطوبتی دلیجان و سنگ محلات در استان توسعه یافته و از سال 1393 نیز عملیات توسعه خوشه سازندگان تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی اراک آغاز شده است که حدود سه سال زمان می برد.
بیش از 30 هزار نفر در واحدهای صنعتی 33 شهرک و ناحیه صنعتی استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.