به گزارش خبرنگار ایرنا، موسی حسام روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: رونق فعالیت برخی از این شرکت ها و کسب درآمدهای بالا از فروش داخلی و صادرات به کشورهای دیگر نشان می دهد توجه به این بخش مهم می تواند به شکوفایی بیشتر این گونه شرکت ها، رونق تولید، ایجاد فرصت های بیشتر اشتغال و در نهایت توسعه استان منجر شود .
وی بیان کرد: سال گذشته شرکت های استارتاپی و متکی به فناوری گلستان که زیر نظر پارک علم و فناوری استان فعالیت می کنند بیش از یک میلیون و 632 هزار دلار از صادرات تولیدات خود به کشورهای دیگر درآمد کسب کردند.
رییس پارک علم و فناوری استان گلستان افزود: یکی از مشکلات شرکت های استارتاپی و فناورانه گلستان، کمبود فضای فیزیکی و محدودیت ارائه امکانات و خدمات در پارک علم و فناوری است.
حسام ادامه داد: مطابق قانون فقط می توانیم به شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری خدمات ارائه کنیم که با توجه به وجود حدود 20 اتاق، بسیاری از شرکت قادر به بهره مندی از خدمات نیستند.
وی گفت: اگر چه برخی شرکت ها از کمبودها و مشکلاتی رنج برده و آن را اعلام کردند اما در گلستان شرکت های استارتاپی حضور دارند که پس از مدتی فعالیت به دلیل گستردگی تقاضا، محل فعالیت خود را به تهران منتقل کردند.
وی بیان کرد: آن چه بیش از همه در مسیر فعالیت این گونه شرکت ها اهمیت دارد، شناخت کامل فضای جامعه قبل از آغاز فعالیت است تا در روند اجرا آسیبی به شرکت و کسب و کار عرضه شده وارد نشود.
رییس پارک علم و فناوری استان گلستان یکی از مهمترین مشکلات رونق گرفتن فعالیت شرکت های استارتاپ در گلستان را کمبودهای زیرساختی دانست و گفت: فضای فیزیکی و زمین های قابل واگذاری برای فعالیت این گونه شرکت ها اندک است و این مانع بزرگ فرآیند تقویت و توسعه کار کسب و کارهای نو را با دشواری همراه کرده است.
حسام بر لزوم حضور موثرتر بخش خصوصی برای شتاب دادن بیشتر به فعالیت استارتاپ ها تاکید کرد و گفت: تعدادی از شرکت های گلستان با وجود داشتن ایده های قابل اعتنا به دلیل نداشتن سرمایه کافی برای رونق کسب و کار، فعالیت خود را در حالت تعطیلی قرار داده اند.
وی گفت: استاندار و دیگر مسوولان گلستان تلاش فراوانی برای توسعه فضای فیزیکی پارک انجام داده اند و به زودی حدود 10 هکتار فضای جدید به مساحت پارک علم و فناوری گلستان افزوده و ارائه خدمات به شرکت ها استارتاپی شتاب بیشتری خواهد گرفت.
مدیر پارک علم و فناوری استان گلستان همچنین به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار در گرگان اشاره کرد و گفت که شرکت های استارتاپی و متکی به فناوری گلستان روزهای 24 تا 28 آذر در پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آخرین دستاوردهای خود را ارائه می کنند .
حسام ادامه داد: در طول برگزاری این نمایشگاه، نشست های تخصصی با عناوین شهر هوشمند، چالش ها و راهکارهای کارآفرینی بانوان، فضای سایبری، مشکلات خلیج گرگان، چالش های محیط زیست و موضوعات دیگر برگزار خواهد شد.
3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.