به گزارش خبرآنلاین، مصطفی آمره افزود: تسهیلات ارزان قیمت، واگذاری زمین به قیمت پایین، معافیت های مالیاتی و خدمات رسانی ویژه از مهمترین مزایای تبدیل شدن کارخانه های صنعتی به شرکت های دانش بنیان است.
وی گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی تا کنون هشت خوشه کسب و کار را شناسایی کرده که فرآیند توسعه خوشه در سه خوشه صنعتی نیز انجام و یک پروژه توسعه خوشه نیز در دست اجرا است.
وی تاکید کرد: سه خوشه صنایع ریلی اراک، عایق رطوبتی دلیجان و سنگ محلات توسعه یافته اند و از سال ۱۳۹۳ نیز عملیات توسعه خوشه سازندگان تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی اراک آغاز شده که حدود سه سال زمان می برد.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۶۰۰ شغل در شهرک های صنعتی نقاط مختلف این استان هدفگذاری شده است، بیان کرد: این میزان اشتغالزایی بر اساس انعقاد ۲۱۱ قرارداد ایجاد شرکت در شهرک های صنعتی استان مرکزی که بر اساس آن ۲۳۰هکتارزمین به متقاضیان واگذار شد.
آمره ادامه داد: در چهار ساله گذشته چهار هزار و ۲۵۲ فرصت شغلی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مرکزی ایجاد شد در صورتی که از آغاز فعالیت شرکت شهرک های استان مرکزی تا پایان سال ۹۲ ۲۶ هزار و ۶۴۶ فرصت شغلی در شهرک های صنعتی استان مرکزی ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با اشاره به ساخت شهرک فناوری گفت: مطالعات مکان‌یابی احداث این شهرک در حال انجام است و سه تا چهار گزینه برای آن وجود دارد که به‌دنبال انتخاب بهترین مکان برای احداث این شهرک هستیم.
آمره خاطرنشان کرد: طرح توسعه شهرک صنعتی خیرآباد با وسعت بیش از یک‌ هزار هکتار به منظور استقرار واحدهای بزرگ و انتقال آنها از داخل شهر به این شهرک را در برنامه داریم.
وی ادامه داد: رویکرد ما در شهرک‌های صنعتی بیشتر توجه به بخش نرم‌افزاری است و تلاش داریم اعتبارات این بخش را افزایش دهیم، سال گذشته هم در راستای بهبود وضعیت شرکت‌ها به‌لحاظ نرم‌افزاری ۲۰۶ دوره آموزشی برگزار شد و ۶ هزار و ۶۶۸ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717790
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.