به گزارش ایرنا، رضا رحیمی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی استان افزود: مدیریت ارشد استان با جدیت به دنبال اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی اورامانات با هدف کمک به توسعه صادرات و کسب و کار و رونق اقتصادی در استان است.
وی با تاکید بر پیگیری مستمر دستگاه های ذیربط برای اجرای سریعتر این طرح گفت: منطقه ویژه اقتصادی اورامانات فقط مختص این منطقه نیست بلکه کل استان را تحت تاثیر قرار می دهد و در این طرح در نظر داریم تا به توسعه صادرات و تجارت در استان برای توسعه رونق اقتصادی کمک شود.
وی بیان داشت: باید محل اجرای این طرح در منطقه اورامانات به وسعت 200 هکتار به سرعت در زمین های منابع طبیعی مشخص و مجوزهای لازم برای اجرای آن مانند تامین آب، محیط زیست و نحوه تامین منابع مالی آن از سوی دستگاه های ذیربط پیگیری شود و تمامی دستگاه ها در این راستا وظیفه مهمی به عهده دارند.
وی تاکید کرد: با اجرای این طرح، این منطقه به منطقه تجاری و مبادلاتی تبدیل خواهد شد و این کار بسیار مهم و ارزشمندی است که تمامی دستگاه های ذیربط باید نهایت همکاری و تلاش خود را برای اجرای آن بکار گیرند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه تصریح کرد: ضرورت دارد که تجارب کسب شده در اجرای طرح در منطقه آزاد قصرشیرین و منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب برای منطقه ویژه اقتصادی اورامانات نیز مورد استفاده قرار گیرد و با یک همکاری خوب و مناسب روند اجرایی این طرح تسریع شود.
وی همچنین خواستار انجام هماهنگی لازم از سوی شرکت گاز استان برای انتقال گاز به واحدهای صنعتی و کشاورزی برای رونق بخشی بیشتر به طرح های تولیدی شد و گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی در سالهای گذشته به دلیل افزایش یک مرتبه حامل های انرژی با مشکلات زیادی از جمله رکود و عدم فعالیت مواجه شدند اما دولت تدبیر و امید با یک برنامه ریزی ویژه قصد کمک به واحدهای تولیدی با اختصاص 240 میلیون تومان برای انتقال گاز به هر بنگاه اقتصادی به صورت یارانه ای دارد که ما باید در استان از این فرصت استفاده کنیم.
رحیمی بیان داشت: برای خارج شدن بسیاری از واحدها از رکود به دلیل گران شدن حامل های انرژی در سال های قبل باید شرکت گاز استان با دیگر دستگاه های ذیربط نسبت به تسریع در اجرای این طرح که با عنایت دولت یازدهم ایجاد شده اقدام کنند و 476 واحد از طرح های تولیدی در استان از این طرح بهره مند شوند و این طرح تا 76 طرح تولیدی افزایش پیدا کند.
وی گفت: با توجه به مشکلات استان در بحث بیکاری دستگاه های ذیربط موظف به شناسایی طرح های تولیدی اولویت دار برای استفاده از این طرح دولت هستند لذا نباید هیچ کوتاهی در این زمینه صورت گیرد.
وی بیان داشت: باید ظرف مدت یک هفته این موضوع به صورت کامل در استان مشخص شود و شرکت گاز استان در این زمینه وظیفه مهمی به عهده دارد.
وی در پایان تاکید کرد: همه باید به افزایش تولید و رونق اقتصادی در راستای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری کمک کنیم و هر دستگاهی نهایت اهتمام خود را در این زمینه بکار گیرد.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.