به گزارش ایرنا، دکتر «مصطفی دلاور» روز شنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: یکهزار و 892 فقره پروانه نیز در این راستا پارسال در استان مرکزی صادر شده بود.
وی بیان کرد: یکهزار و 40 بازدید از کارخانه های موادغذایی و آرایشی استان امسال توسط این دانشگاه انجام شده است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: 515 مورد از این بازرسی ها امسال از واحدها و مراکز پخش عمده و عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی با همکاری سازمان های مربوطه انجام شده که 6 واحد متخلف پخش عمده و عرضه مواد آرایشی و بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شد و پرونده 10 واحد تولیدی متخلف نیز در مراجع قضایی دنبال می شود.
دکتر دلاور بیان کرد: 14 گواهی بهداشت برای صادرات موادغذایی و بهداشتی در امسال توسط این دانشگاه صادر شده است.
وی اظهار داشت: 90 درصد از محصولات غذایی تولید شده در استان مرکزی دارای درج نشانگر رنگی (راهنمای تغذیه) است که این شاخص در سال گذشته حدود 70 درصد بود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: چاقی و بیماری های قلبی و عروقی از معضلات مهم جامعه است و وزارت بهداشت و درمان در این راستا برنامه پنج ساله ای را تدوین کرده که از سال 95 آغاز شده و استان مرکزی در راستای عمل به آن در زمره استان های پیشرو است.
دکتر دلاور گفت: بر اساس این برنامه میزان نمک و روغن در محصولات پرنمک و پر روغن باید تا 20 درصد کاهش یابد و اسیدهای چرب ترانس نیز به کمتر از نیم درصد برسد.
وی عنوان کرد: استان مرکزی در این راستا از برنامه کشوری جلوتر است و تاکنون 10 درصد از میزان نمک 14 محصول پرنمک، 10 درصد از میزان شکر 72 محصول، 10 درصد از میزان روغن مصرفی 9 محصول پر روغن را کاهش داده و اسیدهای چرب ترانس روغن های تولیدی در این استان نیز به کمتر از 2 دهم درصد رسیده است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: نمره فعالیت بیشتر صنایع غذایی استان مرکزی متوسط و خوب است، 20 درصد نیز عالی است و تنها حدود 2 درصد از آن ها دارای نمره ضعیف است.
دکتر دلاور اضافه کرد: آخرین ارزشیابی رسمی معاونت غذا و دارو کشور در سال 95 انجام شده که دانشگاه علوم پزشکی اراک در این ارزیابی موفق به کسب رتبه برتر شد.
وی بیان کرد: این دانشگاه در زمینه برنامه عملیاتی در بین دانشگاه های تیپ 2 در سه ماه اول امسال رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک شعار روز جهانی غذای امسال را « فتار ما آینده مان را می سازد، تلاش برای دنیای بدون گرسنه» و شعار هفته ملی غذا را «تغییر اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و بهبود سلامت» اعلام کرد و گفت: برنامه های مختلفی از جمله اطلاع رسانی و آموزش جامعه در خصوص تغذیه سالم، اجرای صبحانه سلامت در مدارس، ایجاد ایستگاه فرهنگی در نمازجمعه و تقدیر از مدیران و مسئولان فنی واحدهای برتر صنایع غذایی استان مرکزی در نظر گرفته شده است.
21 تا 27 مهرماه به عنوان هفته غذا نامگذاری شده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.