به گزارش روز شنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، حمیدرضا رحمانی افزود:پس از بازدیدهای کارشناسان از مزارع و جمع‌آوری اسناد و مدارک بهره‌برداران خسارت دیده ،یکهزار و ۲۵۰ پرونده در سامانه جامع امداد و نجات دولت (سجاد) در فرمانداری ثبت و کد رهگیری دریافت کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر اظهار کرد: باغداران خسارت دیده به صورت نوبتی و مرحله‌ای برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می شوند که به زودی ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان بخش کشاورزی شهرستان بابلسر پرداخت خواهد شد.

سیلابی که در روزهای آخر سال ۹۷ مناطق مرکزی و شرقی مازندران را خانه تکانی کرد و با تکرار شدن طی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین مناطقی از غرب استان را هم شست و شو داد، بیش ازیکهزار و ۷۰۰  میلیارد تومان به بخش های مختلف خسارت زد ولی بیشترین آن بر اساس اعلام مسئولان مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

عمده خسارت سیلاب به بخش کشاورزی، زیر آب رفتن مزارع و باغ ها، تخریب مزارع پرورش ماهی، از بین رفتن خزانه های شالیزاری و تخریب دامداری و مرغداری و تلف شدن ماکیان و دام های سبک و سنگین بوده است که میزان آن ۶۵۰ میلیارد تومان برآورد شد.
همچنین سیلاب و طغیان رودخانه های مرکزی و شرقی استان از جمله بابلرود، تلار قائمشهر، نکارود و تجن ساری حدود ۹۱ هزار هکتار از زمین های زراعی و باغی مناطق شرقی و مرکزی را به زیر آب برد و به انواع کشاورزی برنج، باغ های کیوی و مرکبات، توت فرنگی، گندم، جو و سویا از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد.

در راستای حمایت از کشاورزان خسارت دیده از سیل در مازندران بر اساس مصوبات هیات دولت، ۱۷۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۶۰ میلیارد تومان وام بانکی ۴ درصد اختصاص یافت.

۶۹۹۰/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.