جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: متاسفانه میزان اعتباری که داریم به اندازه پرونده های ثبت شده نیست، اعتبار موجود، تنها 70 درصد پرونده ها را پوشش می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده در نشست کمیته نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده که امروز سه شنبه ۴ تیرماه با حضور مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی را در قرارگاه با بانک ها داشتیم که در این زمینه مشکلاتی پیرامون تسهیلات و تضامین مطرح شد، اما با پیگیری‌ها وافر قرارگاه این مسائل برطرف شد و  مصوب کردیم در شهرستان‌هایی که تعداد شعب بانک های عامل کم است نیروی انسانی بیشتری به مناطق سیل زده مامور شوند و در روند کارهای بانکی سیل زدگان سرعتی ایجاد شود.

وی ادامه داد:  متاسفانه میزان اعتباری که داریم به اندازه پرونده های ثبت شده نیست، اعتبار موجود، تنها 70 درصد پرونده ها را پوشش می دهد.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده بیان کرد: از سوی ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره)  10 هزار پکیچ لوازم خانگی  میان سیل زدگان توزیع شد که تاکنون به 2 هزار و 500 نفر  تحویل داده شده است.

وی درخصوص وضعیت اراضی کشاورزی گفت: عمده زمین ها کشاورزی آماده کشت هستند و اقدامات لازم برای تخلیه آب از هفت هزار مترمکعب اراضی باقی مانده هویزه در حال انجام است که به زودی به اتمام می رسد.

 حاجی زاده بیان کرد: طی بازدیدی که از اراضی مناطق سیل زده داشتیم با توجه به این اراضی زیادی به ویژه در مناطق دشت آزادگان و هویزه زیر کشت برنج رفته است ما نگران ذهاب های تولید شده هستیم که باید به این مساله توجه جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در مجموع روند اقدامات قرارگاه بازسازی و نوسازی شتاب خوبی گرفته است، اما در هر صورت خوزستان شرایط اقلیمی خاصی است که این شرایط اقلیمی تاثیرات خود را بر همه امور می گذارد.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با اشاره به نارضایتی کشاورزان  نسبت به بلاعوض هایی که برای آنان در نظر گرفته شده است، گفت: اعتبارات بلاعوض تخصیص داده شد، ولی هنوز نقدینگی ندارند و در حال حاضر مشکل اصلی ما خسارات کشاورزی است؛ چراکه مردم به دنبال دریافت خسارات  خود هستند تا بتوانند کشت تابستان را آغاز کنند.

وی با اشاره به وضعیت ثبت پرونده ها تصریح کرد: سرعت ثبت پرونده های سیل زدگان در سامانه سجاد بسیار پایین است که همین موضوع موجب ایجاد مشکلاتی شده است، لذا ضرورت دارد در روند ثبت پرونده ها تسریع ایجاد شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.