به گزارش خبرنگار ایرنا ، هادی نیک اختر روز چهارشنبه در جلسه آب ، خاک و کشاورزی جویبار افزود که سردهنه های کشاورزی این مسیر در بخش مرکزی و گیل خواران هم که بر اثر سیلاب از بین رفته بود ، بازسازی شده است.
وی گفت : عملیات لایروبی 18 کیلومتر از رودخانه سیاه رود از ' پل آزان تا جمعه بازار ' شهرستان جویبار نیز در حال انجام شدن است .
او افزود : با لایروبی رودخانه سیاه رود و همچنین سردهنه انهار زراعی ، شهروندان شهرستان جویبار در آینده از وقوع احتمالی طغیان رودخانه و خطر سیلاب در امان خواهند بود .
مدیرآب منطقه ای شهرستان های قائمشهر و جویبار با اعلام اینکه 20 درصد از اراضی شالیزاری شهرستان جویبار در سیلاب اخیر زیر آب رفت ، گفت که این اراضی احیاء شد و کشاورزان مشکلی برای کشت نخواهند داشت.
نیک اختر با بیان اینکه بارش های اخیر باعث شد تا سدهای البرز و شهید رجائی پر آب شوند ، ادامه داد : کشاورزان جویباری در سال زراعی با مشکل کم آبی مواجه نخواهند شد .
وی با اعلام اینکه در شهرستان جویبار حدود 9 هزار و 800 هکتار زمین شالیزاری وجود دارد ، گفت که حدود 2 هزار و 400 هکتار از این شالیزارها از آب سد شهید رجائی و یکهزار و 500 هکتار از آب سد البرز تامین می شود .
مدیر آب منطقه ای شهرستان های قائمشهر و جویبار منبع تامین آب برای بقیه شالیزارها و زمین های زراعی را آب رودخانه سیاه رود و 6 هزار و 200 حلقه چاه اعلام کرد.
** حدود 70 درصد خزانه گیری برنج در جویبار انجام شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار هم در این جلسه گفت که خزانه گیری برنج 70 درصد از زمین های شالیزاری این شهرستان انجام شده است .
علی شعبانی با بیان اینکه هم اکنون 20 درصد از زمین های کشاورزی شهرستان جویبار زیر کشت کلزا و گندم است ، افزود : تا یک ماه آینده این میزان از زمین های کشاورزی هم خزانه گیری برنج آن انجام می شود .
وی با اعلام اینکه سیل اخیر باعث شد تا در یکهزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری دوباره خزانه گیری انجام شود ، گفت که این زمین ها در مسیر رودخانه سیاه رود واقع شده بود و وقوع سیلاب باعث شد تا سه بار خرانه گیری برنج در این زمین های شالیزاری تکرار شود .
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.