سیلاب اواخر اسفند سال گذشته و 12 فروردین امسال به بخش های مختلف زیربنایی، تاسیساتی، کشاورزی، راهها و خانه های مردم در 9 شهرستانِ مازندران از جمله جویبار خسارت زد.
سید علی اسد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 30 روستای بخش مرکزی و گیلخواران شهرستان جویبار در این سیلاب ها خسارت دیدند که برآورد میزان خسارت ها 600 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: همچنین براثر این حادثه طبیعی به 6 هزار هکتار زمین های کشاورزی جویبار از قبیل برنج، گندم ، توت فرنگی ، کلزا و خیار خسارت وارد شد بطوریکه در برخی مناطق خزانه های برنج شالیکاران از بین رفت.
به گفته فرماندار جویبار براثر این سیلاب 25 واحد مسکونی به طور کامل تخریب شد و 500 واحد دیگر نیز نیاز به بازسازی و ترمیم دارد.
وی اضافه کرد: خسارت دیدگان سیل اخیر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند و در نوبت دریافت تسهیلات قرار دارند.
اسد درباره پرداخت خسارت به کشاورزان سیل زده جویباری نیز گفت: پرداخت خسارت به این افراد نیز از این هفته آغاز می شود.
فرماندار جویبار با اشاره به اینکه بخشی از مسیر عبور رودخانه سیاهرود از حوزه این شهرستان عبور می کند، ادامه داد: با توجه به ضرورت لایروبی این رودخانه، سپاه زنجان به عنوان نیروی معین جویبار در این زمینه فعالیت خواهد کرد و طی روزهای آینده لایروبی انجام می شود.
60 کیلومتر از مسیر رودخانه سیاهرود از شهرستان جویبار عبور می کند که این رودخانه ، آب اراضی کشاورزی شهرستان را تامین می کند.
وی افزود: با توجه به آغاز فصل کشت و کار در حوزه برنجکاری، با لایروبی بموقع کشاورزان برای تامین آب مورد نیاز زمین هایشان با مشکل مواجه نخواهند شد.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.