به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این اخطاریه تاکید شده است که از امشب با شمالی شدن جریانات سطح زمین ، بارش های پراکنده باران و برف در مازندران بویژه ارتفاعات نیمه غربی استان رخ می دهد .
بر اساس اخطاریه ای هواشناسی مازندران با ورود این سامانه علاوه بر کاهش دما ، وزش باد نسبتا شدید در ارتفاعات و محورهای کوهستانی استان رخ می دهد که این وضعیت باعث بروز پیامدهایی نظیر کاهش دید ، اختلال تردد در محورهای کوهستانی ، رانش زمین ، ریزش سنگ ، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها می شود .
کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : از امشب با ورود این جریان شمالی ، شرایط جوی خاص این سامانه در مازندران مستقر می شود که بیشترین شدت آن مناطق نیمه غربی بویژه ارتفاعات این مناطق است .
سعید غلامپور افزود : این سامانه شمالی باعث بارش باران پراکنده و در ارتفاعات بارش برف به همراه مه گرفتگی می شود .
وی ادامه داد : علاوه بر این وزش باد نسبتا شدید در ارتفاعات و کاهش دما هم همراه با این سامانه مازندران را فرا می گیرد.
این کارشناس هواشناسی با اعلام این که سامانه بارشی و سرد جدید تا روز دوشنبه در مازندران ماندگار است ، میزان کاهش دما در این مدت را پنج تا 10 درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود : بیشترین کاهش دما در همان ارتفاعات نیمه غربی استان خواهد بود .
غلامپور پیش بینی کرد که هوای مازندران در روز سه شنبه همزمان با سیزده به در نیمه ابری و در ارتفاعات با بارش پراکنده همراه خواهد بود.
هم اکنون هوای ساری ، مرکز مازندران ابری گاهی با بارش باران همراه است و کمینه و بیشینه دمای امروز این شهر 9 و 14 درجه سانتی گراد پیش بینی شد .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.