ساسان رستمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه جدید از میزان ریزش ضعیف تا متوسط برخوردار است و دامنه پراکنش آن کل استان را در برمی گیرد هرچند در شهرستان های مهران و دهلران شدت بارش ها چشمگیر نیست.
وی، وزش باد شدید، مه گرفتگی و احتمال بارش برف در ارتفاعات را از پیامدهای این سیستم بارشی عنوان کرد و گفت: با توجه به رطوبت زمین احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها صاعقه وجود دارد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام تاکید کرد: در روزهای جمعه و شنبه هوای استان پایدار همراه با افزایش دما است اما از روز یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدید قوی وارد استان می شود که تا روز دوشنبه ریزش های آن ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، استان ایلام از اول مهرماه تا 25 اسفند شاهد بارش های مطلوب و پرباری بود و سالی پرباران را پشت سر گذاشت به گونه ای که در مقاطعی استان ایلام از لحاظ دریافت بارش ها عنوان دوم بعد از استان گیلان و گاه رتبه اول کشور را از آن خود کرد و در حال حاضر نیز رتبه اول بارش ها را به خود اختصاص داده است.
بیشترین بارش باران متعلق به شهرستان بدره با یک هزار و 44 میلیمتر و کمترین بارندگی هم متعلق به شهرستان مهران با 434 میلیمتر است.
از روز شنبه هفته جاری تا امروز بیشترین بارش باران مربوط به ایستگاه های ماژین با 150 و آبدانان با 119 میلیمتر و کمترین دریافت نزولات جوی هم متعلق به مهران با 26 میلیمتر بوده است.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.