اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه بارشی فعالی از بعدازظهر امروز وارد منطقه می شود که به صورت افزایش ابر، بارش باران و وزش باد گاهی شدید بیشتر مناطق آذربایجان غربی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
وی افزود: پیش بینی می شود در این مدت به طور متوسط 50 میلی متر بارندگی در استان به وقوع بپیوندد.
وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا بعدازظهر روز سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت، بیان کرد: اوج شدت بارش ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی شده است و براین اساس با توجه به نزدیک شدن به روز 13 فروردین شهروندان از زدن چادر در نزدیکی مسیرهای آبی و تردد غیرضروری در مناطق پرخطر باید پرهیز کنند.
وی اظهار داشت: در همین مدت احتمال بارش برف در ارتفاعات آذربایجان غربی و همچنین ریزش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.
وی افزود: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی یک درجه سانتی گراد سردترین شهر و پلدشت نیز با دمای 14 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین منطقه استان بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین سه و 13 درجه سانتی گراد بالای صفر و دمای هوای مهاباد نیز بین پنج و 11 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی متر است.
آب و هوای این آذربایجان غربی سرد و کوهستانی بوده و بارش ها در این استان از آبان ماه شروع و تا اوایل خرداد هر سال تداوم خواهد داشت.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.