به گزارش خبرنگار ایرنا ، عاشورا یعنی فرود همه غیرت های آسمان در زمین و پرواز از همه پاکی ها به سمت آسمان .
امت محمد بداند جز حسین مرجع و پناهی نبود و چه خود بدانند و چه خود ندانند و چه شکر بکنند یا نکنند واقعه عاشورا دروازه ای بود که آنان را از ظلمت یزیدیان به نورآباد سعادت رسانده است .
اگر نبود خون حسین، خورشید سرد می شد و دیگر نشانی از نور باقی نمی ماند. حسین ، چشمه خورشید است .
امروز صدای سنج ، نوحه و عزا در سراسر جهان ؛ هر جایی که شیعه ای در این کره خاکی نفس می کشد، پیچیده است و کمتر کسی در خانه مانده و همه آمدند تا بیعت خود را با شهدای عاشورا تجدید کنند.
در عاشورای 1440 هجری قمری در مازندران و اقصی نقاط عالم ارادتمندان و شیعیان حضرت حسین به سوگ نشستند .
مردم مازندران ، دیار علویان که از ابتدای ماه محرم با برپا کردن مجالس عزا و سینه زنی عشق و ارادت خود را به امام آزادگان عالم ، حسین (ع) نشان دادند، امروز همزمان با عاشورا ، در روز سر نهادن سرورشان بر خاک سرد زمین به کوچه و خیابان ها آمدند .
چشمان گریان و چهره شرمسار از نبودشان در عاشورای سال 61 هجری قمری که اگر بودند امام مظلومشان و 72 یارش تشنه سر بر زمین نمی گذاشتند .
در عاشورای امسال مردم مازندران با برپایی نماز ظهر عاشورا ، همان فریضه واجبی که امام حسین برای احیای آن جان داد در صفوف یکپارچه به نوعی بیعت خود را با این امام همام تجدید کردند .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برپایی نماز ظهر عاشورا را از جمله اقدامات و برنامه های مهم دینی در این روز اعلام کرد .
حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی گفت: امروز نماز ظهر عاشورا در 300 بقعه امامزاده های مازندران با حضور پرشور مردم متدین و عزاداران در مازندران برگزار شده است .
وی افزود : علاوه بر برگزاری نماز ظهر عاشورا ، 30 خیمه معرفت در بقاع متبرک استان مازندران برپا شده است تا مسائل مربوط به قیام عاشورا برای افراد بازگو و تشریح شود .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.