مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : عکاسان و علاقمندان به کار عکاسی با ارسال عکس هایی از لحظات برگزاری نماز ظهر عاشورا علاوه بر شرکت در این مسابقه ، می توانند لحظات عرفانی و معنوی انجام این کار با ارزش را ثبت بکنند .
حجت الاسلام ابراهیم حیدری از علاقمندان به حضور در این مسابقه خواست تا عکس های خود را به اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ساری ارسال کنند و به پنج عکس برتر داوران مسابقه جوایزی اهدا می شود .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران برگزاری نماز ظهر عاشورا را به عنوان اصلی ترین برنامه امامزاده های استان در آن روز ذکر کرد و گفت : با توجه به اینکه امامزاده ها به عنوان نقطه پایان برپایی دسته روی عاشورا هستند نماز آن روز هم در یک هزار و 361 امامزاده استان برگزار می شود .
وی افزود : حضور و تجمع بزرگ عزاداران حسینی شهرهای نور ، بابل و بابلسر در روزهای تاسوعا و عاشورا به صورت مستقیم از تلویزیون پخش می شود .
به گفته حجت الاسلام حیدری نیت واقفان حدود 70 درصد موقوفات مازندران مربوط به امام حسین( ع ) است که در میان این تعداد ، اطعام دهی روز عاشورا بیشترین سهم نیت واقفان را به خود اختصاص می دهد .
وی اضافه کرد : در روز عاشورا در بسیاری از تکایا و مساجد مازندران در اجرای نیات واقفان اطعام دهی عزاداران حسینی انجام خواهد شد.
مازندران 14 هزار موقوفه دارد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.