به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی روز یکشنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران در امامزاده حسن (ع) کرج در آستانه ماه محرم الحرام با موضوع بصیرت عاشورایی برگزار شد، افزود: انقلابی که هر سال محرم به پا می کند نشان از زنده بودن محرم دارد.
وی اظهار داشت: مسلمانان جهان در اقصی نقاط گیتی مورد ظلم قرار می گیرند و امروز هم عده ای از مسلمانان میانمار در مظلومیت هستند و مورد هجمه قرار می گیرند.
وی گفت: امروز هر چه عزت داریم و کسی منکر آن نمی تواند بشود و عزتمندترین کشور در جهان هستی که اهدافش را پیش می برد جمهوری اسلامی ایران است که پیرو خون اباعبدالله الحسین (ع) هستند و هر جا غرش شیعه به صدا در می آید دشمن میدان را ترک می کند و امیدواریم مسلمانان میانمار به حرکت در بیایند و مشکل خود را حل کنند.
صالحی با اشاره به اینکه امامزادگان پناهگاه و ملجاء تمام مردم هستند، بیان داشت: در اوقاف و امور خیریه در حال تدوین سند راهبردی بقاع متبرکه هستیم و از اصحاب رسانه می خواهیم که ما را در جهت تدوین هر چه بهتر این سند کمک کنند تا این سند هرچه پربارتر تدوین شود که نقشه راه ما هست.
وی ضمن اعلام انزجار از مسلمان کشی در میانمار افزود: اوقاف و امور خیریه استان برای ایام ماه محرم ویژه برنامه بصیرت عاشورایی را برنامه ریزی کرده است.
وی اظهار داشت: ما افتخار داریم که زیر علم اباعبدالله الحسین (ع) نفس می کشیم و در مکتب کربلا ما متفاوت و مختلف حضور داریم و این مکتب برای مقاطع مختلف سنی ثمره و الگو دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه از 35 مبلغ و روحانی از حوزه علمیه قم برای این ایام دعوت شده، گفت: برگزاری عزاداری شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم (31 شهریور ماه)، تجمع لبیک یا حسین (ع) در روز شنبه اول ماه محرم، برنامه احلی من العسل برای تشریح رشادت های نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن (ع) در روز ششم ماه محرم از جمله برنامه های پیش بینی شده در ایام عزاداری ماه محرم است.
وی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ رهروان زینبی ویژه بانوان در روز 12 ماه محرم، اظهار داشت: در روز 12 ماه محرم 5 تجمع بزرگ ویژه بانوان برگزار می شود که تجمع اصلی در امامزاده طاهر (ع) برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنین اقامه نماز ظهر عاشورا در ظهر روز عاشورا در تمام بقاع متبرکه توسط دسته جات و عزاداران حسینی انجام می شود.
صالحی به برنامه های اربعین حسینی در ماه صفر نیز اشاره کرد و گفت: حرکت عظیم اربعین اقدامات فرهنگی و خدماتی آن دیگر کار مردم عراق نیست و ما بنا به تعصب دینی و شیعی که داریم در این راه به مردم عراق کمک می کنیم.
وی افزود: در استان البرز همراه با ستاد اربعین استانی و ستاد اربعین سازمان اوقاف، اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز با کمک مردم و خیرین اقدام به ایجاد موکب در شهر نجف اشرف می کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: برای تامین مایحتاج این موکب، تمام لوازم از داخل کشور و داخل استان تامین می شود تا رونقی اگر قرار است باشد برای اقتصاد کشورایران باشد.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود با کمک خیرین حدود 20 روز در خدمت زایران اربعین در نجف اشرف باشیم و دو هفته آن را با غذای گرم با حدود 7 هزار پرس روزانه و همچنین پذیرایی میان وعده داشته باشیم.
وی افزود: همچنین پیش بینی می شود در کل پذیرایی از 340 هزار زایر اربعین حسینی در موکب اوقاف و امور خیریه استان البرز با عنوان موکب حضرت علی بن ابیطالب (ع) انجام شود.
صالحی یادآور شد: همچنین در نجف اشرف 100 هزار علم و پرچم را برافراشته می کنیم و ملزومات قرار است با 10 دستگاه کامیون به نجف اشرف منتقل شود.
وی تاکید کرد که تمام ملزومات تهیه شده برای این موکب از طریق کمک ها و نذورات مردمی تهیه می شود.
استان البرز دارای حدود یکصد بقعه متبرکه است که برنامه بصیرت عاشورایی در 42 بقعه متبرکه انجام می شود.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.