به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این گردهمایی با بیان این که امروز حوزه و روحانیت مدیون امام راحل و شهیدان است، به مبلغان توصیه کرد: در منبرهای خود فرهنگ جهاد و شهادت را تبیین و تفکر انقلابی، اسلام ناب و اسلامی سیاسی را جاری کنند.
حجت الاسلام احمد شرفخانی افزود: دهه اول محرم بهترین فرصت است تا در مجالس عزاداری به تبیین معارف الهی و فلسفه قیام امام حسین(ع) پرداخت.
وی ادامه داد: روحانیون باید با مجهز شدن به علم روز، منبرها را غنی و پرمحتوا برگزار کنند تا جوانان با تفکر انقلابی و سیره ائمه اطهار(ع) آشنا شوند و در این مسیر حرکت کنند.

**عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این گردهمایی گفت: در آیات قرآن از امام و علم امام به سرچشمه حیات تعبیر شده است و اگر کسی به این منبع متصل شود، به طور حتم در مسیر درست قرار می گیرد و به خداوند می رسد.
آیت الله محمد مهدی میرباقری افزود: اگر فردی به درجه ای برسد که بتواند به خداوند متصل شود، می تواند دیگران را نیز به خداوند نزدیک کند.
وی تصریح کرد: روحانیان باید واسطه فیض امام در میان امت باشند و پیام ائمه اطهار(ع) را بی هیچ کم و کاستی به مردم برسانند.
وی با بیان این که استعدادهای انسان با رسیدن به خداوند شکوفا می شود، ادامه داد: سیدالشهدا(ع) و عاشورا راه رسیدن به ولایت و خداوند را هموار کرد و نزدیک ترین راه برای رسیدن به ائمه(ع) درک معرفت امام حسین(ع) است.
میرباقری با بیان این که زنده کردن عاشورا یعنی برگرداندن مردم به ولایت و مدار صحیح اسلام، بیان کرد: امامزاده ها به عنوان خانه های اهل بیت(ع)، فضای مناسبی برای هدایت انسان را فراهم و افراد را به چشمه جوشان ولایت و توحید متصل می کند.

**مدیر اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه نیز گفت: به مناسبت عید غدیر خم 500 تن در امامزادگان سراسر کشور به امر تبلیغ پرداختند.
حجت الاسلام احمد شفیع زاده افزود: این گردهمایی با حضور مبلغان اعزامی به امامزادگان در ایام محرم همانند هر سال برگزار شد.
در این گردهمایی، نرم افزار «پرسمان عاشورایی» حاوی 185 شبهه به صورت پرسش و پاسخ در بخش های مبانی اندیشه، هدف قیام حضرت اباعبدالله(ع)، با کاروان تا کربلا، وقایع کربلا، اشخاص و گروه های حاضر در کربلا، احکام شرعی و عزاداری قابل نصب در گوشی های تلفن های همراه رونمایی شد.
یک هزار و 500 مبلغ در دهه اول محرم به بقاع متبرکه سراسر کشور اعزام می شوند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.