به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی روز پنجشنبه در «همایش کربلا و جبهه ها» در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء قم، داشتن برنامه جامع و هدفمند و ارایه الگوی مناسب با نیاز مخاطبان را برای انتشار پیام های عاشورا و دفاع مقدس ضروری عنوان کرد.
وی افزود: این برنامه ها باید مبتنی بر آیه ها و روایت های اسلامی و ارزش هایی همچون فداکاری و از خودگذشتگی در راستای دست یابی به هدف باشد.
مومنی همچنین با تاکید بر شرح کامل و دقیق حادثه عاشورا و حضور یاران با وفای امام حسین(ع) در رکاب آن حضرت تا آخرین قطره خون و تطبیق آن با زمان حال افزود: امروز افرادی هستند که اگر چه دوران زندگانی و امامت سید الشهدا(ع) را درک نکردند، ولی بواسطه آشنایی با سیره عملی آن امام همام و تاثیر شگرفی که این موضوع بر اذهان مخاطبان می گذارد، به همان مقام، درجه و رتبه نائل آمدند.
استاد حوزه علمیه قم؛ عقلانیت، حماسه و عزت و همچنین عاطفه و عشق را از مباحث قابل تامل در واقعه عظیم عاشورا ذکر کرد.
مومنی، موضوع عاطفه و عشق را حربه ای بسیار موثر در روایت گری واقعه عاشورا و مرتبط دانستن آن با دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: این حربه در قالب و چارچوب روضه خوانی و مرثیه سرایی تاثیر بسزایی پیدا می کند، چون در آیین های سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) بدون روضه هیچ اثری در بیان و گفتار سخنرانان نیست.
استاد حوزه علمیه قم گفت: وظیفه همه روحانیان و مبلغان دینی ذکر مصیبت برای اهل بیت است و هر چند امام حسین و سایر شهیدان کربلا فقط یک بار به شهادت رسیدند، اما با تطبیق دفاع مقدس با کربلای امام حسین به آسانی می توان از درون یک روضه، روضه دیگری را استنباط و استخراج کرد.
وی اضافه کرد: بدون کمترین تردید یکی از بزرگترین پیامدها و آثار ارزشمند نهضت حسینی، پیروزی انقلاب اسلامی است که مبلغان مذهبی نباید از گفتن این واقعیت مهم برای ربط دادن هر چه بهتر این 2 واقعه تاریخی به یکدیگر غافل شوند.
با توجه به همزمانی دهه نخست محرم امسال با سی و ششمین سالگرد دفاع مقدس، این همایش با هدف ارائه روش های چگونگی پیوند دادن حادثه کربلا با هشت سال جنگ تحمیلی و به همت نهادهایی چون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، موسسه روایت سیره شهدا، شهرداری و سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم ترتیب یافته بود.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.