به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، احمد حسینی روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: منطقه پردیسان میزبان یک شهید، شهر جعفریه میزبان 2 شهید و دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز میزبان 2 شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود.
پردیسان، منطقه 8 شهرداری قم می باشد که در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از منطقه های شهرداری قم تبدیل شد.
شهر جعفریه از توابع استان قم با مرکز شهر قم حدود 40 کیلومتر فاصله دارد.
وی ادامه داد: تاکنون نهادهای مختلف استان قم از جمله مراکز دانشگاه ها، مراکز علمی پژوهشی و سایر مجموعه ها درخواست هایی برای خاکسپاری شهدای بی نشان در مراکز خود داشته اند که بر اساس بازدیدهای صورت گرفته و تطبیق ضوابط و مقررات این مکان ها در نظر گرفته شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: طی ماه های اخیر، جلسه های متعددی با مسئولان مناطق و نهادهای مذکور برگزار شده و ضمن اعطای حکم مسئولیت هیات امنای حرم شهدای بی نشان به شهردار پردیسان، بخشدار جعفریه و رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س)، نسبت به اجرای مراسم تشییع و خاکسپاری در موعد مقرر، تمهیدهای لازم اندیشیده شده است.
حسینی افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای بی نشان که از شهدای بزرگوار تفحص شده در مناطق عملیاتی جنوب هستند، روز پنجشنبه 12 اسفندماه جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) انجام می شود و جزییات مراسم نیز پس از تشکیل جلسه ستاد برگزاری مراسم تشییع در استان، اعلام خواهد شد.
در حال حاضر مزار 58 شهید گمنام در 26 یادمان در سطح استان قم زیارتگاه عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت است.
8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.