به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، حمیدرضا عابدی خرسند روز پنجشنبه در گفت و گویی با اشاره به آتش ‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو تهران، افزود با توجه به ضرورت اقدام های سریع در بحران و با عنایت به این که شهر قم به عنوان شهر معین استان تهران در مواقع بحران مطرح است، نیروهای آتش‌نشانی در حال آماده باش برای اعزام به تهران در صورت لزوم هستند.
وی خاطرنشان کرد: آمادگی نیروهای مدیریت بحران شهرداری و آتش ‌نشانی برای اعزام به تهران به مسئولان اعلام شده و در صورت نیاز این کار به سرعت انجام می شود.
وی اضافه کرد: در این حادثه دلخراش با وجود خدمات‌ رسانی گسترده نیروهای آتش‌نشانی تهران ساختمان ریزش کرد و برخی هموطنان مصدوم شده‌ اند و برخی نیز زیر آوار مانده ‌اند.

** آمادگی اورژانس 115 قم برای اعزام به تهران
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز فوریت های پزشکی استان قم از همان دقایق اولیه حادثه ساختمان پلاسکو در تهران، طی تماس تلفنی با مسئولان و همکاران اورژانس تهران اعلام آمادگی خود را برای هرگونه اعزام نیروی تخصصی انسانی و آمبولانس و تجهیزات پزشکی اعلام کرد.
بنابر این گزارش، بخشی از پرسنل اورژانس 115 قم در ستاد اورژانس و با آمادگی کامل جهت هرگونه اعلام نیاز احتمالی از تهران حضور دارند.
ساختمان تجاری پلاسکو در خیابان جمهوری تهران که از هشت صبح امروز دچار حریق شده بود، پس از سه ساعت و نیم تلاش ماموران امدادی به علت آتش سوزی گسترده فرو ریخت؛ بیش از 200 آتش نشان به محل حادثه اعزام شده بودند که تعدادی از آن ها مصدوم شده اند و تعدادی دیگر زیر آوار هستند.
مجتمع تجاری پلاسکو سال 1340 ساخته شد؛ پلاسکو، ساختمانی 17 طبقه در چهارراه استانبول تهران است که از آن به عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود و مرکز توزیع پوشاک است.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.