به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی 96 -97 مرکز فقهی ائمه اطهار در سالن اجتماعات این مرکز، اظهار داشت: برخی ها فکر می کنند حوزه علمیه بی تحرک و راکد است، عده ای نیز خواستار حوزه مدرن، پیشرفته و دانشگاهی هستند و می گویند اصالت ها و سنت ها را رها کنید، ولی ما معتقدیم حوزه باید هم نگاه به گذشته و هم نگاه به حال و آینده داشته باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر سنت های حوزه حفظ شود، آن موقع می توانیم بگوییم که حوزه بالنده و مفید است.
عضو شورای عالی مدیریت حوزه همچنین با تاکید بر اینکه حوزه در عین مستقل بودن باید پاسخگوی نیازهای نظام اسلامی نیز باشد، افزود: استفاده از همه فرصت ها و امکانات در این راستا و پرهیز از هر گونه سهل انگاری، بی تفاوتی، سستی به خرج دادن، باری به هر جهت بودن، بر تعطیلات افزودن و توجه و انگیزه نداشتن ضروری است.
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه یک طلبه و روحانی بزرگ حوزه ها به هیچ وجه نمی تواند در مقابل این سیل تهاجمی که عرصه را بر دین داران تنگ کرده است، ساکت و بی تفاوت باشد، و باید با حضور در نشست های علمی برای پاسخگویی به شبهات، نوشتن کتاب و سخنرانی در مکان های مختلف در این زمینه فعال عمل کند خطاب به طلبه های حوزه علمیه گفت: عمیقا علم بیاموزید و به مسائل اخلاقی پایبند باشید و در عرصه تبلیغ دین کوتاهی نکنید و با تمام وجود در مقابل شبهه های دشمنان ایستادگی نمایید.
امام جمعه موقت قم خاطر نشان کرد: در حالات بزرگان داریم که وقتی شبهه ای فضای جامعه را تحت تاثیر قرار می داد، درس خود را برای پاسخگویی به آن تعطیل می کردند، که یکی از این افراد شخص امام راحل بود که یک بار از سوی کسی شبهه ای مطرح می شود، ضمن خارج شدن از مدرسه فیضیه می گوید تا زمانی که پاسخ اباطیل این شخص را ندهم درس و بحث تشکیل نمی شود، امروز رسالت من بیش از هر چیز پاسخ دادن به این شبهه است.
عضو هیات رئیسه جامعه مدرسین با بیان اینکه در گذشته طرح هر شبهه ای مایه رونق دین می شده است، افزود: بزرگان با تمام وجود به میدان آمده و از تمامیت دین دفاع و پشتیبانی می کردند.
آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به اینکه رسالت حوزه های علمیه فراملی و جهانی است، افزود: امروز دشمنان با تبلیغ ایران هراسی و آتش زدن مسلمانان آن هم به صورت زنده زنده، فضای سنگینی را علیه اسلام ایجاد کردند، از این رو باید فریاد حوزه ها به همه جهان برسد، و با شناخت موانع به علت عقب ماندگی حوزه ها از زمانه پی ببریم.
مراسم بیستمین سال دروس تخصصی فقه و اصول (درس خارج و سطوح عالی) و چهاردهمین سال دروس تخصصی کلام و هفتمین سال دروس تخصصی تفسیر و علوم قرآنی و پنجمین سال دروس مدرسه علمیه مرکز فقهی ائمه اطهار به همراه تجلیل از طلاب نمونه و ممتاز برگزار شد.
7403/ 6133/خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.