به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان تهران که در امامزاده داود(ع) برگزار شد افزود: استان تهران در مجموع دارای ۳۱۳ بقعه متبرکه است که ۱۶۸ بقعه آن روستایی، ۱۸ بقعه در نقاط دوردست استان، ۱۹ بقعه بین جاده ای و ۱۰۸ بقعه نیز در مناطق شهری است.
وی با اشاره به اینکه ماموریت سازمان اوقاف در ۳ بخش موقوفات، قرآن و بقاع متبرکه تعریف و طراحر شده اظهار کرد: حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تا اول شهریورماه جاری صرف اجرای پروژه های عمرانی در بقاع استان تهران شده که این اعتبار از محل نذورات مردمی و طرح مودت تامین شده است.
وی افزود: سال گذشته نیز ۲۲ میلیارد تومان برای اجرای عملیات عمرانی بقاع متبرکه استان تهران هزینه شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: تعداد پروژه های عمرانی بقاع متبرکه استان در مقایسه با سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.
محمدزاده افزود: استان تهران داری ۸۰ بقعه شاخص فرهنگی است که این بقاع زیرساخت های مناسب اننجام فعالیت های فرهنگی را دارا هستند.
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران، سال گذشته 2 هزار مبلغ به بقاع و روستاهای استان تهران به منظور انجام فعالیت های فرهنگی، مذهبی و مناسبتی اعزام شد.
وی افزود: امامزاده داود(ع) سالانه ۷۰۰ تا 8۰۰ هزار زائر و گردشگر مذهبی دارد که اجرای یک طرح گردشگری برای این منطقه می تواند به منجر به توسعه و رونق این منطقه شود.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7244**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.