به گزارش ایرنا، وقایع محرم سال 61 هجری سراسر پند و عبرت برای عموم مردم حاضر و غایب بود تا مانند حر ابن یزید ریاحی درک کنند میان جبهه حق و باطل یک نیمه روز فاصله است.
به شهادت تاریخ بسیاری از افرادی که به سپاه یزید پیوستند، نه از سر دشمنی شخصی با امام حسین (ع)، بلکه به پیروی از هوای نفس خود و وعده مال، غنیمت و حکومت به جنگ حضرت و یارانش رفتند.
امام حسین (ع) در خطبه های روز عاشورا حجت را بر قومی تمام کرد که گوشهایشان با سکه های طلا و نقره عبیدالله ابن زیاد بسته شده بود و چشمشان تنها جبهه باطل را پیش روی خود می دید.
اما در این سوی میدان خالص ترین بندگان خدا با توکل و ایمانی که نظیر آن را کمتر در تاریخ سراغ داریم از زن، فرزند، خانه و ملک گذشتند تا فرزند پیامبر (ص) را یاری دهند.
رمز ماندگاری نهضت حضرت اباعبدالله حسین (ع) اعتماد به راه حق و حقیقت و دوری از مکر و وعده های دنیوی بود که بسیار انسان ها را به ورطه گمراهی و نابودی کشانده است.
14 قرن از نهضت حسینی می گذرد، اما هنوز پژواک پیام آن حضرت از بلندای تاریخ به گوش می رسد که هر انسان با وجدان بیدار را به قیام در برابر یزیدیان فاسد و ظالمی که دین را وسیله رسیدن به مطامع نفسانی خود قرار می دهند به گوش می رسد.
تا زمانی که کفار، ریاکاران و دنیاپرستان در این جهان ساحت قدسی دین را آلوده کنند، پرچم سرخ حسینی (ع) برافراشته می ماند و باید آماده لبیک به ندای هل من ناصر ینصرنی سیدالشهداء باشیم.
امام حسین (ع) آنگونه که تاریخ پس از قرون متمادی نشان داد برنده واقعی حادثه کربلا بود و مصداق یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ شد تا پروردگارش با ارْجِعِی إِلَیٰ رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً، فَادْخُلِی فِی عِبَادِی، وَادْخُلِی جَنَّتِی پاداشی بس گران بها به او دهد.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.