خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مبارزه با ویروس کرونا در کشور و همچنین استان لرستان وارد مرحله جدیدی شده است، در این راستا واحدهای تولیدی و صنعتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط کار، فعالیت خود را از سرمی گیرند.

واحدهای ضروری و کم خطر مجاز به فعالیت هستند

محمدرضا صفی خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در این رابطه، اظهار داشت: همه واحدهای تولیدی و صنعتی با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی که رعایت سلامت کارگران واحدها و مشتریان آنها و همچنین ایجاد فضای مناسب برای فعالیت بوده، با در نظر گرفتن همه ضوابط فعالیت خود را شروع کرده اند.

وی، گفت: بر اساس گام دوم مبارزه با بیماری کرونا، از ۶۵ هزار واحد صنفی، واحدهای ضروری و کم خطر با رعایت دستورالعمل‌های ویژه مجاز به ادامه فعالیت خواهند بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای غیر خوراکی، پاساژها، آرایشگاهها، سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها، طباخی‌ها، فست فودها، گرمابه، استخر و سونا، نمایشگاه‌های اتومبیل و مراکز تجاری، مراکز تفریحی، باشگاههای ورزشی و بدنسازی، تالارهای پذیرایی و گردهمایی، قهوه خانه‌ها، چای خانه‌ها و کافی نت‌ها جز مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند.

تقسیم بازار به ۳ گروه

سید موسی خادمی استاندار لرستان با بیان اینکه تسهیلات بیشتری را برای بازار در نظر گرفته ایم، اظهار داشت: بازار استان به سه گروه تقسیم شده اند.

وی، تصریح کرد: این گروه‌ها شامل واحدهایی که باید حتماً فعال باشند و ساعت کار آنها نیز افزایش پیدا کند، گروه‌های کم ریسک که بر اساس پروتکل‌های باید فعالیت داشته باشند و گروه‌هایی که همچنان فعالیت آنها ممنوع است.

دریکوند مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این رابطه، اظهار داشت: همه واحدهای صنفی استان ملزم هستند که با مراجعه به سایت نسبت به ثبت نام و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.

برخورد قضائی با واحدهای متخلف

وی، گفت: صاحبان واحدهای صنفی تمامی راهنماهای مرتبط با صنوف خود را دانلود کنند و از آنها استفاده کنند.

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لر ستان، افزود: به دلیل اینکه بحث سلامت عمومی جامعه مدنظر است، چنانچه هر کدام از واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، سلامت عمومی جامعه به مخاطره بی اندازند و باعث آلودگی برای دیگران شوند قطعاً مورد برخورد قضائی قرار خواهند گرفت.

دریکوند، تصریح کرد: همچنین محل کسب این افراد پلمب خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.