سیدفخرالدین حسینی روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بقیه صنف‌ها طبق دستورالعمل ابلاغی از  امروز (۲۳ فروردین)  به شرطی که کد سلامت را از درگاه وزارت بهداشت دریافت کنند، مجاز به فعالیت هستند.

وی به صنوفی که اجازه فعالیت دارند اشاره کرد و گفت:  رستوران‌ها به صورت پیشخوان بدون میز و صندلی و بدون ورود افراد به داخل، خدمات ارائه دهند و  غذا باید آماده در ظروف تحویل مشتری بدونِ هرگونه تجمع و  منو غذا فقط مرغ، جوجه و یک نمونه خورشت به صورت اجباری با رعایت کامل نکات بهداشتی از جمله ماسک و دستکش باشد.

 رئیس اتاق اصناف گناوه ظهارداشت: قنادی‌ها به صورت پیشخوان در ورودی مغازه و در جعبه‌های آماده شده، تحویل مشتری داده و هیچ مشتری حق ورود به مغازه‌ها را ندارد.
حسینی گفت: نمایشگاه‌های  اتومبیل، یدکی فروشی‌ها و تعمیرگاه‌های موتور و خودرو و بقیه خدمات خودرویی و بنگاه املاک، بدون حق هیچ گونه تجمعی می‌توانند خدمات ارایه دهند و  درصورت تجمع‌، واحدصنفی پلمب خواهد شد.
رئیس اتاق اصناف گناوه افزود:  مصالح ساختمانی به صورت پیشخوان، میز در ورود و با رعایت کامل موارد بهداشتی باید خدمات ارایه دهند.
وی یادآورشد: کافی‌نت‌ها و نوشت‌افزارها به صورت پیشخوان و رعایت موازین بهداشتی نیز از صنوف مجاز به فعالیت هستند.
 حسینی بیان کرد: موبایل فروشی‌ها، آرایشگاه زنانه و مردانه،  فست فود، کبابی، فلافل فروشی، باشگاه‌های بدن سازی، سالن‌های ورزشی، گیم‌نت‌ها و هرگونه بازی کامپیوتری، سفره‌خانه‌ها، کافی شاپ‌ها، کافه تریا بستنی، قهوه‌خانه‌ها، تالارهای پذیرایی و سالن مراسم‌ها و آموزشگاه رانندگی اجازه فعالیت ندارند و همگی تا اطلاع بعدی تعطیل است.
وی گفت: با هر گونه تخطی و سرپیچی از این مصوبه تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه برخورد و مغازه پلمب و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

بازار تجاری بندر گناوه از بازارهای پرمشتری و گردشگرپذیر استان بوشهر در جنوب کشور است که قریب به ۲ ماه به منظور پیشگیری از ویروس کرونا تعطیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.