حمید کشکولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار  ایرنا افزود: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با همکاری بسیاری از اصناف و کسبه در این شهرستان به خوبی اجرا شد و اگر در این مرحله دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود و مردم بدون دغدغه در شهر تردد کنند آثار آن چند روز دیگر مشخصشده و موجب افزایش تعداد مبتلایان به کرونا  می شود.

به گفته وی از امروز شنبه ۲۳ فروردین کسب و کارهای کم ریسک فعالیت خود را آغاز می کنند ولی اصناق و کسب و کارهای پرخطر مثل مجتمع های تجاری ،بازارهای مسقف، استخرها، ورزشگاهها، تالارها، رستورانها، قهوه خانه ها همچنان تعطیل هستند. 

وی در ادامه افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا همه صنوف و مراکز کسب و کار کم خطر می توانند طبق ضوابط و پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان فعالیت کنند در صورت عدم رعایت پروتکل بهداشتی پلمپ خواهند شد.

 کشکولی ضمن قدردانی از همراهی مردم در کاهش ترددهای غیر ضروری و تاکید بر استمرار اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بعنوان مهمترین راهکار کنترل همه گیری بیماری کرونا،گفت:درصورت تمایل  اصناف، آغاز به کار مشاغل(غیر پرخطر) مشروط به اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت و درمان برای مقابله با کرونا از تاریخ ۲۳ فروردین در طرح فاصله‌گذاری هوشمند در شهرستان الیگودرز می باشد.
 
فرماندار الیگودرز گفت: کلیه مشاغل کم خطر در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، می بایست در سامانه salamat.gov.ir بمنظور دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلین، مشتریان و تایید تعهدنامه بصورت الکترونیکی برای التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ثبت نام کنند.

کشکولی اظهار داشت: فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا بدلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت در آن واحدها فعالیت‌های پرخطر اعلام و تعطیل شده‌اند تا اعلام عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل‌ می‌ باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.