حمید آزادبخت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به انتشار ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی همه این واحدها باید  برای شروع به کار  در سامانه Salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده و برای التزام به اجرای ضوابط سلامت مقابله با کرونا تعهد بدهند.

وی اظهار داشت: براساس جدیدترین اطلاعیه اتاق اصناف ایران، اصناف در صورت تمایل می‌توانند با ثبت نام و اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا در طرح فاصله‌گذاری هوشمند شروع به کار کنند.

وی ضمن تقدیر از همراهی مردم در کاهش ترددهای غیرضروری بر استمرار اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کنترل جدی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بیان کرد: برای شروع فعالیت مشاغل کم خطر در طرح فاصله گذاری هوشمند، کلیه واحدهای صنفی از ۲۲  فروردین می‌توانند در سامانه  salamat.gov.ir  برای دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلین، مشتریان و تایید تعهدنامه به صورت الکترونیکی ثبت نام کنند.

رییس صمت اضافه کرد: دستورالعمل‌های سلامت محیط کار شاغلین، و مشتریان کلیه مساغل و اصناف در مقابله با کرونا در سامانه http://markazsalamat.behdasht.gov.ir  در دسترس مردم و اصناف است.

آزادبخت ادامه داد: اصناف پس از تایید تعهدنامه، التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا بصورت الکترونیکی، اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه نصب در واحد صنفی می‌توانند شروع به فعالیت کنند

وی افزود: همچنین فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا تعطیل شده‌اند، تا اعلام عادی شدن شرایط کماکان تعطیل هستند.

وی یادآور شد: براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، فعالیت‌های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن  اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی،  سینماها،  جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی می‌باشند.

آزاد بخت تاکید کرد: همه اصناف بروجرد تا پایان هفته فرصت ثبت نام در سامانه دارند و هرگونه تصمیم  احتمالی دولت در راستای حمایت از اصناف مشروط به ثبت نام در سامانه سلامت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.