احمدحسین فتایی روز جمعه با اعلام این خبر افزود:‌ اصناف درصورت تمایل می توانند با ثبت نام و اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، شروع به کار نمایند.

وی اظهار داشت: درصورت تمایل اصناف، آغاز به کار مشاغل «غیر پر خطر » استان ها مشروط به اخذ تعهد برای اجرای دستورالعملهای بهداشتی مصوب وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا از تاریخ ۲۳ فرودین  است.

وی ادامه داد: بر این اساس برای شروع فعالیت مشاغل کم خطر در طرح فاصله گذاری هوشمند، تمامی واحدهای صنفی از صبح جمعه مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۲۲می توانند در سامانه salamat.gov.ir بمنظور دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلان، مشتریان و تایید تعهدنامه بصورت الکترونیکی برای التزام به رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا ثبت نام نمایند.

فتایی گفت: اصناف پس از تایید تعهدنامه التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا بصورت الکترونیکی، اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه و نصب در واحد صنفی مجاز به شروع فعالیت هستند.

وی افزود: دستورالعمل های سلامت محیط کار، شاغلان و مشتریان کلیه مشاغل و اصناف برای مقابله با کرونا درسامانه arkazsalamat.behdasht.gov.ir در دسترس عموم مردم و اصناف می باشد و  تدابیر لازم برای بازرسی و نظارت دستگاههای ذیربط و مردم بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا اتخاذ شده است.

وی یادآور شد: تمامی  واحدهای تولید در بخش های مختلف صنفی ،صنعتی، توزیعی و خدمات فنی که برای تامین مایحتاج عمومی و نیازهای ضروری مردم ازجمله مواد غذایی، خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی و منزل از بدو شروع بحران بیماری کرونا در حال خدمات رسانی به مردم بوده اند کماکان در چارچوب دستورالعمل بهداشتی ابلاغی مجاز به فعالیت در این حوزه‌ها می باشند. 

فتایی تاکید کرد: فعالیت صنوفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا بدلیل شرایط محیطی و ازدحام جمعیت در آن واحدها، پرخطر اعلام و تعطیل شده اند تا عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل است.

وی گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فعالیت‌های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه های بدنسازی و ورزشی، سینما ها، جشنواره ها و نمایشگاهای هنری و فرهنگی می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.