حبیب‌الله خجسته‌پور روز جمعه به خبرنگاران اعلام کرد: فعالیت اصناف به ۲ دسته کم خطر و پر خطر تقسیم شده و آغاز به کار دوباره صنف‌ها مطابق پروتکل‌ها و شرایطی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ و جزئیات آن از سوی وزارت صمت اعلام شده، خواهد بود.

وی بیان کرد: تیم‌های نظارت و بازرسی نیز فعالیت اصناف و فعالیت آن ها را رصد و کنترل کرده و هر صنف یا مجموعه ای که مقررات بهداشتی را بر اساس ضوابط اعلامی رعایت نکند تا اطلاع بعدی تعطیل می‌شود.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان ادامه داد: به منظور پیشگیری از بروز مشکلات و سردرگمی برای عموم مردم هرگونه اعلام ممنوعیت و یا محدودیت خارج از ترتیب اعلام شده، برخلاف مصوبات این ستاد و فاقد هرگونه اعتبار قانونی است.

وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های مسوول در استان سمنان، باید به طور صرف در حدود مصوبات ابلاغی کمیته، اطلاع‌رسانی و اعمال قانون کنند.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: درصورت رعایت نکردن هر یک از موارد اشاره شد، برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان یادآور شد: فعالیت اصناف پرخطر در این استان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

اصناف پرخطر شامل فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای، پاساژها، مجتمع‌های تجاری و بازار، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و فست فودی‌ها، بازارهای روز و نمایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی بدنسازی، تالارهای پذیرایی و سالن‌های مراسم و قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.