مصطفی گراشی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای فقط می‎توانند در بخش مواد غذایی و شوینده فعالیت داشته باشند و سایر بخش‎های آنها همچنان تعطیل است.

وی بیان کرد:همه پاساژها، مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف باید همچنان تعطیل بمانند و برای نمونه در بحث پاساژها فرقی ندارد یک پاساژ۲ و یا ۱۰ مغازه داشته باشد.

گراشی ادامه داد: بازگشایی مغازه‎هایی که بیرون پاساژ قرار دارند و در فضای مسقف نیست، منعی ندارد.

وی عنوان کرد: آرایشگاه‎های زنانه و مردانه وسالن‌های زیبایی، «آموزشگاه رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، طباخی و فست‌فود (غیر از بیرون‌بر) هیچکدام نمی‌توانند در محل واحد صنفی پذیرایی داشته باشند.

گراشی اظهار داشت: گرمابه‌ها، سونا و سالن‎های ماساژ، روزبازارها(بازارهای هفتگی)، نمایشگاه‌های اتومبیل، مراکز بازی، تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه‎ها و چایخانه‎ها و به‌عنوان اصناف و مشاغل پرخطر در شیوع کرونا معرفی و همانند سراسر کشور در استان بوشهر نیز هم‌چنان تعطیل هستند.

گراشی ادامه داد:  کسبه از امروز به مدت یک هفته فرصت دارند تا در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و مجوز سلامت واحد صنفی خود را کسب کنند و کد دریافتی این سامانه را به بازرسان شبکه بهداشت و اصناف نشان دهند.

بر اساس آخرین آمارهای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تا روز جمعه ۲۲ فروردین ما ۹۹، ۱۵۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی شده‌اند که از این شمار ۹ نفر جان باخته و ۱۳۵ نفر بهبود پیدا کرده‌اند و ۱۳ نفر هم در مراکز درمانی بستری هستند.

۸۶ نفر از مبتلایان یعنی بیش از ۵۴ درصدشان مرد و ۷۱ نفر از آنان یعنی بیش از ۴۵ درصد زن هستند.

نزدیک به ۸۶ درصد بیماران تا کنون بهبود یافته‌اند و ۵.۷ درصد هم جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.