امروز ترس و وحشت از شیوع ویروس کرونا مدارس و دانشگاهها. عروسی ها و دورهمی ها، کلاس های ورزش و اموزشی و حتی نماز جمعه را تعطیل کرده است.
اما در این میان سفید پوشان کادر پزشکی و درمانی با بصدا درآمدن زنگ شیوع ویروس کرونا در کشور عزم را جزم کرده و به حالت آماده باش درآمده اند.
در میان این پرستاران شجاع و ایثارگر برخی خالصانه در راستای خدمت به مردم ایستادند و ویروس کرونا را بجان خریدند، برخی در کنار بیماران بستری شده کرونایی سلفی گرفتند و برخی دیگر جشن ازدواجشان را کنسل و در شیفت خدمت پرستاری از خود مایه گذاشتند.
این قشر ما را به یاد رزمندگانی می اندازد که روزی در سنگر جبهه و حنگ و عملیات شیمیایی ماسک خود را به همرزمان می دادند و خود شیمیایی می شدند.
وجدان کاری پرستاران و پزشکان و کادر درمانی، ما کمتر از اخلاص رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس نیست.

پزشکان و پرستاران در سطح بیمارستانها و مراکز درمانی با علم براینکه اگر مراقب بیمار کرونایی باشند خود نیز بیمار می شوند همچنان در راستای تعهد پزشکی خود لباس خدمت به بیماران را پوشیده و انجام وظیفه می کنند.
اخلاص این افراد به حدی است که رهبر انقلاب طی پیامی از زحمات پزشکان و پرستاران در مبارزه با ویروس کرونا قدردانی و تشکر می کند.
رییس شکبه بهداشت و درمان بروجرد گفت: خوشبختانه حال بیمار بروجردی وضعیت روبه بهبودی دارد و کاملاً هوشیار است. 

محمد کاکاوند افزود: این فرد از چند روز پیش در بیمارستان قرنطینه و بستری شده بود که پس از انجام آزمایش کرونا مثبت اعلام شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: شستشوی مرتب دست‌ها و رعایت موارد بهداشتی مدنظر مردم قرار بگیرد.

وی افزود: مجموع کادر پزشکی و درمانی بروجرد به طور شبانه روز در زمینه های مختلف در راستای مبارزه با ویوس کرونا و ارتقا سطح سلامت جامعه تلاش می کنند.

رییس بیمارستان آیت الله بروجردی گفت: اقدامات لازم در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با همکاری شبکه بهداشت بروجرد انجام شده است.

شهرام ممدوحی افزود: در این شهرستان افرادی که به نوعی علایم تنگی نفس و تب را دارند با ۱۱۵ تماس گرفته و آمبولانس مخصوص برای این بیماران اعزام و در بحش اورژانس تحت آزمایش و عکسبرداری قرار  می گیرند، اگر نتایج ازمایشات به بیماری آنفلوآنزا یا ویروس کرونا نزدیک باشد بیمار به اتاق ایزوله منتقل و پرستاران زحمتکش این بخش مراقبتهای لازم را انجام و پزشکان درمان و مراقبتهای لازم را انجام می دهند.

وی افزود: ترس از بیماری موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود و می توان با راههای پیشگیری و مراقبتهای بهداشنی مستمر بر این بیماری غلبه کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.