دکتر حسین کریم روز شنبه در نشست  کمیته اطلاع رسانی و آرام بخشی مردم در مقابل ویروس کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی کرج با حضور خبرنگاران و برخی مسوولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، اظهارداشت: از نوع ویروس کرونا پیش بینی می شد که این ویروس به سایر کشورها سرایت می کند.

وی ادامه داد: طی ۲ روز گذشته که میزان مرگ و میر به واسطه این ویروس را در کشور داشته ایم ، صحیح ترین آمار از طریق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  اعلام شده که باید مورد توجه قرار گیرد. چند صدایی در خصوص این موضوع تشویش و نگرانی را در بین جامعه افزایش می دهد که می بایست تمام آمار ها و اطلاعات از طریق رسانه ها و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه تا این لحظه هیچ مورد مثبتی از ابتلای به ویروس کرونا در استان البرز به ثبت نرسیده است، اظهارداشت: این امر بدان معنا نیست که ویروس کرونا در استان البرز وجود ندارد، چرا که این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی بودنش و اینکه مسیر تردد ۱۴ استان کشور است امکان افراد مبتلا به ویروس کرونا در آن وجود دارد.

کریم با اشاره به اینکه طی ۲ هفته گذشته در دانشگاه علوم پزشکی البرز نشست هایی برای آموزش کادر پزشکی درمان آغاز شده، بیان داشت: مهمترین نکته آن است که تمام واکنش ها، نحوه ابتلا، و مراحل بیماری ویروس کرونا مانند آنفلوآنزا است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برای مقابله با این ویروس ۲ روش آموزش و ایزولاسیون دنبال شود، گفت: هجوم به مراکز درمانی، بیمارستان ها داروخانه ها و غیره تاثیری در پیشگیری و یا درمان ویروس کرونا نخواهد داشت.

وی ، پیشگیری را از مهمترین موضوعات در مقابل ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: اگر در این مرحله شکست بخوریم دچار مشکل جدی خواهیم شد و می باست سعی کنیم که به موارد مثبت اضافه نشود.

۹۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا خود به خود بهبود می یابند

کریم خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا خود به خود بهبود می یابند و۱۰ درصد مبتلایان نیاز به بستری در بیمارستان ها دارند که از این ۱۰ درصد نیز یک درصد منجر به فوت خواهد شد.

این مسوول با تاکید بر پیشگیری در مقابل ویروس کرونا اظهارداشت: برای درمان بیماری کرونا اقدام  خاصی نمی توان انجام داد چرا که این بیماری تا کنون واکسن و درمان ندارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان البرز طی چند هفته گذشته نشست های متعددی را برای آشنایی نیروهای خود در مقابل ویروس کرونا برگزار کرده است،  گفت: قرار گاه پدافند زیست محیطی روز گذشته در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز راه اندازی شد.

کریم با بیان اینکه نشست کارگروه رسانه که امروز برگزار شد حاصل تصمیمات نشست روز گذشته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی البرز است، اظهارداشت: اکنون دانشگاه علوم پزشکی با ۲ حمله ویروس کرونا و شایعات متعدد مواجه است که می بایست این ۲ موضوع را به جد مدیریت کرد و با حرکت در یک خط دقیق، کارشناسی و علمی و همچنین ارائه اطلاعات درست و دقیق به مردم این راه را طی کنیم .

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز هدف از تشکیل کمیته رسانه ارائه آخرین اخبار، اطلاعات در خصوص ویروس کرونا به مردم است  چرا که به لحاظ افکارعمومی اگر این موضوع هدایت نشود با بحران های جدی مواجه خواهیم شدکه کنترل آن سخت خواهد بود.

وی تاکید کرد که کارگروه رسانه می بایست هر سه روز یکبار تشکیل و آخرین اطلاعات و اخبار را به مردم استان البرز انتقال دهد.

این مسوول افزود:  تلاش می شود مردم را به آرامش هدایت کنیم و در این بین روابط عمومی ادارات استان شامل شهرداری ها ، استانداری، اموزش و پرورش ، تبلیغات اسلامی و غیره در کنار م اباشند تا از مسیرهای مجازی که نیاز به حضور مردم نباشد اطلاع رسانی ها صورت بگیرد.

کریم با اشاره به اینکه آلوده ترین مکان ها مترو، اتوبوس، مکان های تجاری ، قلیان سراها و باشگاه های ورزشی است، اظهارداشت: می بایست ازدحام در این امکان به حداقل ممکن برسد.

همچنین  مردم در مساجد نیز با رعایت اصول بهداشتی و استفاده از مواد ضد عفونی کننده مردم حضور یابندو در صورتی که هر یک از افراد علائم تنفسی ، سرماخوردگی، تب، آبریزش بینی ، اسهال  و غیره دارد در منزل بماند و به پزشک و مراکز درمانی مراجعه نکند.

کریم مراقبت ها را برای درمان این بیماری مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا اعلام کرد و گفت: بهترین اقدام فرد بیمار استراحت در منزل  و رعایت اصول بهداشت فردی و عدم مراجعه به مراکز درمانی است و افرادی که مبتلا شدند می تواند به نزدیکترین مراکز درمانی اطلاع دهند و حدود ۱۴ روز در یک اتاق منزل استراحت کنند ضمن آنکه مراقب باشند که افراد سالمند از آنان مراقبت نکند.

مردم با نیروهای بهداشت و درمان بدرفتاری نکنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه در این روزها فشارهای روحی ، روانی و جسمی بر روی نیروهای کادر درمان افزایش می یابد، از مردم خواست تا ضمن مراجعه به مراکز درمانی با پرسنل بهداشت و درمان بدرفتاری و پرخاش نکنند .

وی افزود: همکاری مردم با نیروهای بهداشت و درمان سبب می شود تا با آرامش بیشتری این پروسه را طی کرد.

کریم یاد آور شد، قراردادهایی با برخی از شرکت های تولیدی آرایشی استان البرز منعقد شده است که از این پس مواد ضد عفونی و ماسک تولید کنند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.