به گزارش ایرنا روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین، علیرضا رییسی همراه با هیاتی 12 نفره از مدیران و کارشناسان در حاشیه بازدید از شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های البرز، آبیک، بویین زهرا، تاکستان، آوج و مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین، افزود: بیماری های غیرواگیر یکی از عوامل مهم مرگ و میر در کشور ما محسوب می شود.
وی با بیان اینکه از هر 10 نفر، هشت نفر در اثر بیماری های غیر واگیر فوت می کنند، تاکید کرد: رابطان بهداشتی باید در ایجاد تحرک و تغییر شیوه زندگی نقش اساسی ایفا کنند.
رییسی در ادامه به اهمیت نقش بهداشت عمومی در سطح جامعه اشاره و یادآور شد: توسعه و تقویت فرهنگ مراجعه مردم به مراکز بهداشتی، انتظار ما از رابطان بهداشتی است.
وی با حضور در اتاق کارشناسان و پزشکان مسئول مراکز، ضمن رصد اطلاعات ثبت شده در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب)، ضمن پرس و جو از موضوعات گوناگون حوزه سلامت، اظهار داشت: باید توجه داشت که ویزیت بیماران، مراقبت دیابت و فشار خون به همراه پاسخ به ارجاعات از جمله مهمترین وظایف پزشکان به شمار می رود.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه بازدیدها خود، از مرکز جامع سلامت و پایگاه سلامت شماره 2 ناحیه شهری مهرگان در شهرستان البرز و 2 مرکز جامع سلامت شهری محمودآباد نمونه در شهرستان قزوین بازدید به عمل آورد.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.