دکتر عبدالله خالو پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: کرونا همچون تمامی بیماری‌های ویروسی شایع بوده و تنها نکته تفاوت این بیماری با سایر بیماری‌های ویروسی میزان شیوع آن است.

فوق تخصص مراقبت‌های ویژه بیمارستان علی اصغر اضافه کرد: میزان مرگ و میر در این بیماری به نسبت سایر بیماری‌های ویروسی کمتر بوده و تنها موضوع در این بیماری میزان شیوع است.

خالو با اشاره به این موضوع که بهداشت فردی عاملی برای کاهش گسترش این بیماری است تاکید کرد: یکی از اصلی ترین روش‌های که منجر به کنترل شیوع این بیماری خواهد شد رعایت بهداشت فردی است.

او اضافه کرد: در کنار رعایت بهداشت فردی بایستی در رفتارهای اجتماعی نیز با رعایت بهداشت اجتماعی منجر به محجور شدن این ویروس در سطح جامعه شده و از انتشار انفجاری این ویروس جلوگیری خواهد کرد.

این کارشناس مسائل بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: تنها زمانی افراد لازم است به دکتر مراجعه کنند که دارای ویژگی‌های سردرد، تب و سرفه‌های خشک بوده و تب افراد بیش از ٣٧ درصد باشد

وی در خصوص رعایت بهداشت اجتماعی نیز توصیه کرد: رعایت فاصله ١،۵ متر با افراد مشکوک به بیماری، استفاده از ماسک و شست و شوی مستمر دست موجب رعایت بهداشت اجتماعی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.